Inlägg från: tigerlily |Visa alla inlägg
  • tigerlily

Bilder på överlappande vigselring önskas

Så här ser min ut. Den släta guldringen är förlovningsringen och alliansringen är vigselringen.

Förlovningsringen är köpt i Egypten och alliansringen är skapad av en Schalinsring som modifierats för att matcha den andra och sedan har den dekorerats med en S-vinge med fem diamanter. S-vingen är gjord av Christian på Nordstans Guld i Göteborg och är hans egna design, så den ingår inte i Schalins sortiment.

• tigerlily
    BlomAnna skrev 2011-05-24 10:57:17 följande:
    Jätte snyggt!! De tär nåt sånt ajg tänkt mig...M2B köpte förlovningsringarna på Nordstansguld så det kanske är dit man ska gå ingen då
    Japp. Helt klart. De är bäst! Vi har fått så himla bra hjälp av dem.

Och tack, förresten. Jag är supernöjd, var inne på något liknande redan när vi letade förlovningsringar och spanade på Guldfynds Sarek-kollektion, de har en riktigt läcker överlappande variant, men så slutade det med att vi köpte förlovningsringar någon helt annanstans och i en helt annan stil, och då fick jag tänka om. Provade en hel del alliansringar, men återkom hela tiden till den här. Den är så enkel, men ändå så väldigt elegant. Är mycket snyggare på riktigt än på bilden. Jag kan knappt bärga mig tills jag får bära den jämt.

Dessutom kan man, om man vill, låta löda ihop ringarna efter vigseln, så att de inte ska glida isär och vingen inte ska fastna i något. Jag tror att min variant skulle ha kostat runt 8 000 kr, men vi lämnade en del guld i inbyte och köpte en större förlovningsring till min sambo samtidigt, så jag har ingen exakt siffra tyvärr.
  • tigerlily
    BlomAnna skrev 2011-05-24 10:57:17 följande:
    Jätte snyggt!! De tär nåt sånt ajg tänkt mig...M2B köpte förlovningsringarna på Nordstansguld så det kanske är dit man ska gå ingen då
    Vilken tur att du råkar bo i rätt del av landet, då! Sicken flax!
  • tigerlily
    BlomAnna skrev 2011-05-26 17:30:26 följande:
    Ja verkligen!! Tack för din info. Förstår att du väntar på att få bära den

Jag vil inte att själva vingen ska sticka upp för mcyekt för jag är så jädrans klumpig. Hur hög är vingen på din ring?
    Hej igen!

Ursäkta att svaret dröjde, jag har inte hunnit kika in så ofta det senaste.

Vingen är inte särskilt hög, kanske 1,5 mm. Dessutom kan man, om man tycker att den fastnar i saker, låta löda fast änden i den andra ringen så att de inte ska glida isär och så att man inte ska råka skada vingen genom att fastna i nåt. Jag tror att jag kommer att göra det, så att det blir som ett enda smycke, liksom.

Nu är mitt största bekymmer att det har blivit så varmt att jag knappt får på mig ringen längre, och vi gifter oss på lördag... Ja, ja, jag får väl spola händerna i kallt vatten innan vigseln, eller nåt!
Svar på tråden Bilder på överlappande vigselring önskas