• Smuppra

Hur länge sparade ni till ert bröllop?

Vi tar från andra sparade pengar vi har (men ser förstås till att inte tömma vår buffert för oförutsedda händelser!). Så egentligen sparade vi aldrig till just bröllopet i sig. Däremot hade vi resesparande som vi för något år sedan omvandlade till bröllopsresekassa, men nu blir det en sista minuten så lär inte ta så mycket från den kassan iaf så den kanske omvandlas till en handpenning till bostads-kassa. Dessutom får vi maten till bröllopet i present av våra föräldrar så vi slipper den (stora) kostnaden.

Lån skulle vi aldrig ta. Hellre att vi gifter oss enklare då. Viktigast av allt är kärleken.

• Smuppra
    sussiesue skrev 2011-06-03 10:58:23 följande:
    Jag måste bara få säga att jag inte gillar när folk sätter sig över andra och berättar hur (idetta fallet) "knasiga" de är som vill låna till sitt bröllop. Allt beror väl på vilken inkomst man har och en massa andra omständigheter. Om jag skulle låna till mitt bröllop skulle jag tycka det var riktigt tråkigt att få höra från höger och vänster vilken idiot man var. För det är ju egentligen det folk försöker säga uppfattar jag det som iaf...
    Jag är uppfostrad till att lån ska man helst bara ta för studier och bostadsköp. Jag ska göra mitt bästa för att inte behöva låna för att köpa bil, även om det  kanske blir svårt. Därför skulle jag aldrig låna för att betala mitt bröllop. Så viktigt är inte bröllopet i sig. Till skillnad från många tycker jag och BM att det viktigaste är vigseln, absolut inte festen. Och allra viktigast är att vi blir gifta, så klart.
Svar på tråden Hur länge sparade ni till ert bröllop?