18 Juni!
Vi med!
har kvar att
laga en del av maten
beställa alkohol på systemet
Bordsplacering
träffa vigselförättare, fotograf och toastmaster
Sätta ihop musiklista
Vi med!
har kvar att
laga en del av maten
beställa alkohol på systemet
Bordsplacering
träffa vigselförättare, fotograf och toastmaster
Sätta ihop musiklista
Vi har varken vigselprogram eller festhäfte faktiskt :)
Om tre veckor är vi fruar! :D
Jag är faktiskt också ganska så lugn, hade förväntat mig full panik i det här läget ;) Har också en hel del kvar att göra/köpa så långledigheten kommer som på beställning nu. Har nog dock inte riktigt fattat hur snart det är än, tveksamt om jag kommer fatta alls förrän typ dagen innan
Låter inte dumt att vara ledig hela veckan innan, jag kommer bara att vara ledig två dagar innan. Men det är klart, hade jag varit ledig mer hade jag haft alldeles för mycket tid på mig att vara nervös ;P
Den här helgen har vi dock jobbat på ganska så bra, träffat vigselförättare, lagat mat, gjort placeringskort, varit på IKEA och fortsatt med musiklistor.
Tänkte föresten på en sak, är det fler här som ska ha knoppalakan som dukar? Isf, kommer ni att stryka dom? tyckte nog att det var lite väl mycket veck på så kommer nog att göra det, men jisses vilket jobb det bli med alla lakan, har 18 st tror jag..
Puh, i helgen så blev alla 19 lakanen strykta! tyvärr lär det väl bli en och annan skrynkla under transport osv men det kommer ändå att se oändligt mycket bättre ut än om jag inte gjort det alls!
För oss ser det ut att bli mulet men uppehåll, eventuellt nån liten skur. Vi ska också vara utomhus.
Men, dom här långtidsprognoserna brukar ju sällan stämma så det hinner nog ändra sig tio gånger om.
Väldigt fina rosor!
Och vad jobbigt att inte ha vigselförättare än...Kan ni inte ta kontakt med dom själva? brukar kännas bättre när man själv kan påverka tycker jag istället för att gå och vänta på att någon annan ska göra det :)
Vi har kvar att hitta några låtar till till spotifylistan och lägga låtarna i en bra ordning, göra klart bordsplaceringen, och köpa öl på systemet.
Sen så ska vi ju laga maten själva, allt som kan förberedas är klart men såser och sallader och så kommer vi att behöva göra på fredag. Skrev en lista igår på vad som ska göras på torsdagen och fredagen och jisses vad vi får ligga i! Men med lite hjälp från våra föräldrar ska vi nog få ihop det :)
ja vi ska också köpa lite snacks och så, och så det som behövs till maten som inte är klar då. Men det får göras på onsdag så att salladen är så fräsch som möjligt!
Vi var på systemet igår och köpte allt annat, men flaken med öl fick inte plats samtidigt så vi får åka dit en gång till.
Känns som att man kommer att få köra många vändor mellan hemmet och lokalen på fredag för att få dit allt!
Vi hade på 30 000 för 60 gäster, hamnar nog nån tusenlapp över det..
åh, idag kom pirret i magen, med besked! Har känt mig så nervös att jag är illamående :P
Puh, vilken dag! Lagat mat, lagat mat, sprungit runt och inte riktigt vetat vad jag gjort, lagat lite mera mat, stuvat in allt i bilar, tre stycken krävdes, åkt till platsen för festen med en bil som nog behöver in på verkstad men tack och lov inte brakade på vägen. Släpat in allt i lokalen, upptäckt att dukarna blivit superskrynkliga. Som tur var hade mamma ett strykjärn i stugan där dom ska bo (gångavstånd till lokalen), så vi improviserade fram ett stykbord och satte igång. Alla ropade på mig från alla håll för att kolla hur olika saker skulle vara så jag fick springa vill jag lova ;)
Blommorna som jag köpte igår var visst riktiga måndagsexemplar och var vissna idag, iaf den ena sorten, hade två sorter. Men svärmor gick ut i trädgården och plockade lite jasmine, så blev bra ändå, men inte alls som jag hade tänkt.
Men dukningen blev jättefin till sist, och tack och lov att våra föräldrar har hjälpt oss denna dag, vet inte hur det skulle gått annars..
Nu ikväll har vi kunnat ta det lite lugnt iaf, bara några småsaker som behövde fixas.
Lycka till alla imorgon! Ska bli roligt att läsa era berättelser sedan :)