tout lamour lamour skrev 2011-07-16 15:56:00 följande:
Jag vill ju att det ska vara "något för alla" som spelas under kvällen så att alla känner att de vill upp och dansa, så jag har en hel den klassiker med så som Queen, Dusty Springfield, Elvis, och Aretha Franklin, blandat med mer moderna låtar av Nirvana, Goldfrapp och Depeche Mode. Men oj vad svårt det är att arrangera. Hur gör ni andra, tänker ni köra på "Shuffle" eller lägga låtarna i precis den ordning ni vill ha dem? Hur gör ni med lugnare låtar - har ni med ballader och i så fall hur många?
Jag har gjort två listor (eller håller på att göra), och det är en genomtänkt ordning. Den första listan är för "styrdans", först brudvalsen och kanske två valser till, sen lite foxtrotvänliga låtar, så småningom några som lämpar sig även för bugg.
När det känns som att vi dansat till detta tillräckligt länge går vi över till lista 2, som är mer party. Den inleds med Pink "Get this party started". En del av låtarna kommer även gamlingarna att kunna dansa till, tror jag... Jag tänkte inte ha med så många tryckare, kanske några på slutet framför allt. Strax innan vi lämnar festen (brudparet ska ju traditionellt vara de första som lämnar festen) tänkte jag eventuellt lägga in The Power of Love med Frankie Goes to Hollywood, den är lång men väldigt fin tycker jag, och påminner om ungdomsdiscon på 80-talet!