• Emblas Mamma

Är det någon som vill dela med sig av sina danslåtar eller sportifylista? =)

Återigen tror jag:)

Jag har hittat en del låtar man kan dansa till nu,
    dvs, foxtrott, bugg, vals, mm, - ja ni vet, sånt där som de flesta kan!

Ni får väldigt gärna komma med fler tips, eller ännu bättre - ni kanske har en sportifylista eller liknande ni vill dela med er av? Gärna låtar som är rockiga, moderna, gammeldags, eller vad som helst

det behöver självklart inte bara vara danslåtar så att säga!
    =)

• Svar på tråden Är det någon som vill dela med sig av sina danslåtar eller sportifylista? =)
  • MartinaRickard

ohh denna måste ja kolla när jag är hemma o kan lyssna=)

• Nudax

Åh, denna tråd var toppen! Nu slipper man sitta och plocka ihop en låt i taget själv utan kan småjustera i redan toppenbra listor! =D

• Kati

Här kommer våran som ska modifieras lite. Och ordningen e inte rätt ännu!=)
    Bröllop

• elingillberg

hur gör man för att länka till sin spotifylista? Jag har en superlista, men hittar inte hur man gör??

• Cantaton
    elingillberg skrev 2011-07-01 21:45:58 följande:

hur gör man för att länka till sin spotifylista? Jag har en superlista, men hittar inte hur man gör??

Högerklicka på namnet på din spellista och klicka på "Copy HTTP link" och sedan går du in här i forumet, skriver ett inlägg där du klistrar in länken genom att trycka ctrl+v (alternativt högerklickar och väljer "Klistra in").
  • Biscuit

puffar lite för denna tråd då jag själv håller på att sätta ihop en lista-

• Aniara4

Jag skulle gärna göra det, men jag har varit dum nog att ha förnamnefternamn som användarnamn på Spotify, och DET har jag ingen lust att dela med mig av. Men jag ska se om jag kan skriva av titlarna på nåt enkelt vis...

• tout lamour lamour

Jag har gjort en spellista som just nu innehåller 153 stycken låtar, ca 10 timmar musik. OJ! Trodde inte att det var så mycket, jag som har så mycket mer jag vill ha!  :)
    Jag blandar musik friskt, men bara musik som jag gillar. Sambon är inte lika musikintresserad som jag så det blir mest jag som lägger till låtar.

Jag har sållat bland alla låtar jag ursprungligen lade till, för att det verkligen ska vara dansvänlig musik. Jag har även lagt in en hel del "tryckare" men inte arrangerat dem i någon lämplig ordning så att det inte blir två på rad exempelvis...

Jag vill ju att det ska vara "något för alla" som spelas under kvällen så att alla känner att de vill upp och dansa, så jag har en hel den klassiker med så som Queen, Dusty Springfield, Elvis, och Aretha Franklin, blandat med mer moderna låtar av Nirvana, Goldfrapp och Depeche Mode. Men oj vad svårt det är att arrangera. Hur gör ni andra, tänker ni köra på "Shuffle" eller lägga låtarna i precis den ordning ni vill ha dem? Hur gör ni med lugnare låtar - har ni med ballader och i så fall hur många?

Här är iallafall min lista:
    Yes Sir, I Can Boogie

• Aniara4
    tout lamour lamour skrev 2011-07-16 15:56:00 följande:
    Jag vill ju att det ska vara "något för alla" som spelas under kvällen så att alla känner att de vill upp och dansa, så jag har en hel den klassiker med så som Queen, Dusty Springfield, Elvis, och Aretha Franklin, blandat med mer moderna låtar av Nirvana, Goldfrapp och Depeche Mode. Men oj vad svårt det är att arrangera. Hur gör ni andra, tänker ni köra på "Shuffle" eller lägga låtarna i precis den ordning ni vill ha dem? Hur gör ni med lugnare låtar - har ni med ballader och i så fall hur många?  
    Jag har gjort två listor (eller håller på att göra), och det är en genomtänkt ordning. Den första listan är för "styrdans", först brudvalsen och kanske två valser till, sen lite foxtrotvänliga låtar, så småningom några som lämpar sig även för bugg.

När det känns som att vi dansat till detta tillräckligt länge går vi över till lista 2, som är mer party. Den inleds med Pink "Get this party started". En del av låtarna kommer även gamlingarna att kunna dansa till, tror jag... Jag tänkte inte ha med så många tryckare, kanske några på slutet framför allt. Strax innan vi lämnar festen (brudparet ska ju traditionellt vara de första som lämnar festen) tänkte jag eventuellt lägga in The Power of Love med Frankie Goes to Hollywood, den är lång men väldigt fin tycker jag, och påminner om ungdomsdiscon på 80-talet! Glad
  • Imke1977

Superbra tråd! Delar med mig sen när min lista är klar

• Future Mrs S

tack förbra listor, jag återkommer när våra är klara! :)

• car1021

Här är våran lista: Augusti2012
    Vi ska inte gifta oss förän nästa sommar så vi lägger in låtar så fort vi kommer på några.

• Lillis82

Jag har hittat en jätte söt låt.. sjungen av en ung kille.. "Jag är så kär" heter låten av George Shaid. Super söt låt.. funderar på den till att ha i kyrkan när man går ut.. 

Svar på tråden Är det någon som vill dela med sig av sina danslåtar eller sportifylista? =)