• Brud011

Hur mycket lägger ni på transporten?

Ni som ska hyra limo eller vad det än må vara, för transport till och från kyrkan, hur mycket får ni betala? LIte kul att jämföra och se... har ingen aning om vad som är "normalt". 

• Svar på tråden Hur mycket lägger ni på transporten?
  • Oonah

Vi har hyrt en gammal T-Ford från -29, tänk Farmor Ankas bil, blir omkringkörda i två timmar och betalar 3000 för det.

- May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Salat
    1600 kr för en limo som hämtar oss efter vigseln och kör oss dit vi skall fotograferas, väntar och kör oss till bröllopsfesten. Tar ca två timmar
  • TheD

Vi betalar 7000:- och då är det för en heldag + fotografering! Superbra pris!!!!! Skjuts till frissan, hämta blommor, hämta det och det och det... ;)

• Blivande fru Swärdh

0:- då vi får låna en fin bil av min pappa :)

• MartinaRickard
    Brud011 skrev 2011-05-25 20:16:37 följande:
    åker ni till och från kyrkan då? för jag tänker att bilen måste komma en halvtimme innan vigseln typ och hämta mig m sen till kyrkan, sen ska han ju vänta där under vigseln (1 timme typ med allting?) och sen åka till festlokalen, så då blir det typ 2 timmar minst.. och så om vi ska fota också... :S
    näe vi åker bara från kyrkan med limmon, dit åker vi anntingen taxi eller med föräldrar.
    Ifrån festlokalen till slottet där vi ska sova, kommer vi vara så romantiska;) att jag kör, då jag inte dricker för att jag är gravid så sa vi att det spelar ingen roll
  • tweety

Hejsan!

Oj vad alla ska åka olika.

Här blir det lilla pärlan som vanligt ( en liten golf) som tar oss fram och tillbaka som alltid. Ska nog få en som kör oss får nog bli blivande svågern för man är väll så nervös och adrenalinet sprutar den dagen så ingen kommer väll vara säker i trafiken den dagen Glad 

• solros1

Har bokat vår limo idag ... kostnad 6000 kr då ingår 4h chaufför... vi lånar in honom till att filma med vårt kamera i kyrkan (blir lite amatörmässigt men nåt ska han ju göra för pengarna den tiden .) efter vigsel får han köra runt oss inkl paus i ca 1 h innan vi tar oss mot festlokalen... vi har fotografering innan o vill ha något kort där limon är med därför bokat honom från kl 13- 17
    ska man lyxa till det så ... hade önskat åka häst o vagn men det är för långt mellan kyrka o festlokal (ca 1,5 mil) o det tar för lång tid att komma dit då.

• awarwen

Gammal T-ford fr 20-talet. 700:- Solig

Helikopter hade varit coolt... Flört

• Emblas Mamma
    awarwen skrev 2011-05-27 11:42:46 följande:
    Gammal T-ford fr 20-talet. 700:- Solig

Helikopter hade varit coolt... Flört
    Helt underbara bilar!

Herregud vad det finns mycket transporter man skulle vilja åka! :D
  • helsingebrud

KOmmer antingen låna en snygg merzacab eller transportera oss valp eller gräsklippare
    Får se vad vi hittar på
    Häst och vagn funkar inte då det är för branta backar

• awarwen
    Emblas Mamma skrev 2011-05-27 11:56:59 följande:
    Helt underbara bilar!

Herregud vad det finns mycket transporter man skulle vilja åka! :D
    Skojar du. Vi har haft riktigt huvudbry innan vi valde, sen när vi bestämt oss så var det skitsvårt att hitta. hahahaha...
    Men min M2B är bäst och han har löst alltihop. I love him! Hjärta 
  • Sirion

Vi åkte häst och vagn i en timme för 2500:-

• Bettina

Limosine 2h med dryck och choklad, skjutsade mina killar till barnvakten också. DET var poppis, de fick kyld cola hahahaha. Kostnad 4000 kr

Svar på tråden Hur mycket lägger ni på transporten?