• Anonym (TS)

Ärmlös klänning och ärr

Ja, nu är klänningen beställd..
    Jättefin och axelbandslös.

Har dock en massa ärr på min ena arm som jag inte helst vill visa för hela släkten o alla vänner, så nu måste jag ha en bolero eller liknande.
    Så hjälp?! Budgeten är inte jättestor direkt heller.. 

• Svar på tråden Ärmlös klänning och ärr
  • Josse770

Du kan kolla efter smink som täcker tillräckligt bra, nu vet jag inte hur ärren ser ut men jag sminkade över mina ärr på benen med vanlig foundation. och det täckte jättebra (hade kort klänning)

• Chicita

Jag vet ju inte varför du har ärr. 

Men jag själv har massor med ärr efter otaliga operationer.
    Förut skämdes jag för dom och tyckte att det såg äckligt ut. Men nu har jag insett att det är en del av mig och min livshistoria. Min blivande älskar mig för den jag är och han har funnits här genom två av operationerna så han delar den historien med mig. Alltså är dom ärren en del av hans liv också så att säga. Så jag kommer inte att täcka över dom med flit.
    Nu kommer nog min brudklänning ändå täcka det mesta pga modellen. Men om dom skymtar fram så spelar det ingen roll för mig. Om någon frågar så har jag ett bra svar...

Om dina ärr däremot är något du skäms för och mår dåligt över så går det som ovanstående sa att sminka över dom. I alla fall så dom inte lyser och syns jättemycket.
    Jag hittade en sida som säljer kläder i går när jag googlade efter en rosa spetsbolero till en annan här.
    Kolla in den här sidan:
    www.angelinas.se

Lycka till

• Chicita

Förresten... angelinas var bra men lite dyra.
    Även ställen som cellbes säljer boleros. Googla på bolero så hittar du säkert något Glad 

• Anonym (TS)

tack för alla tips och idéer
    det är ärr från självskador, och inte så kul att visa för mormor/farmor tex. även OM dom skulle veta så är det inget man vill skylta med, framförallt ingen sådan dag..
    mer tips?  

• Pinkgrape
    Anonym (TS) skrev 2011-05-26 12:37:15 följande:
    det är ärr från självskador, och inte så kul att visa för mormor/farmor tex. även OM dom skulle veta så är det inget man vill skylta med, framförallt ingen sådan dag..
    mer tips?  
    Jag har samma sak. Fulla armarna med ärr från bland annat självskador, men även från "finnar" typ som exploderade när jag var gravid. Har dessutom en halvfärdig tatuering på överarmen som jag inte kommer ha tid eller råd att göra klart före bröllopet, så jag kommer därför ha en bolero på mig. Inte för att jag direkt skäms, men man behöver ju inte skylta med det på bröllopsdagen direkt. Vill inte ha med det på fotona osv.

Nu har ju jag alltid drömt om en långärmad klänning, så det är ingen fara på det viset, men hittade ingen med lång ärm jag föll för, så därför kommer jag kommer ha en klänning utan ärmar i ivory med ett svart band/rosett i midjan och till det en svart bolero i spets. Jag har köpt min från www.etsy.com, där jag även köpt många andra saker till bröllopet.

Denna butiken www.etsy.com/shop/alexbridal
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Chicita
    mer tips?  
    Ajdå, nej inget man vill visa för mormor och morfar direkt...Obestämd

Om huden är slät och du verkligen vill ha ärmlöst så prova att sminka över (och kolla hur det sitter, prova att ha det en vanlig dag hemma med en vit t-shirt)...
    Mineralmakeup täcker de flesta av mina ärr de gånger jag vill dölja dom lite. Kan färga av sig lite men det sitter ändå relativt bra. 
  • Luohti
    mer tips?  
    Jag vet hur det är med ärr man inte vill visa jag har ett 15 ggr 2,5 cm stort ärr på min arm som inte är så kul att visa upp alltid, det är dock från en operation. Mitt bästa tips är att lägga en bra primer, en foundation som har samma färg som din arm och inte som ditt ansikte och så pudra lite lätt över det. Jag gissar på att dina ärr är relativt  tunna och ljusa då borde detta göra susen och göra att ingen märker dem. Annars så har många brudbutiker fina spetsboleros som är jättebra att ha både under vigseln och festen och som kommer passa bra i hop med en brudklänning, om det inte är så att du väljer en klänning med lite ärm som är rasande populärt nu förtiden. Lycka till
  • Chicita
    Anonym (TS) skrev 2011-05-26 23:32:06 följande:
    skulle det här vara fint? eller för mkt...? typ licksom?

www.etsy.com/listing/62483839/vivianne-extra-...
    Om ärren bara är på underarmarna (eller det är dom du vill dölja) så är det där ju helt perfekt.
    Då behöver du ju inte täcka över din klänning heller med en bolero.
    Kör på det :)

Tror det fanns liknande handskar / armvärmare på den länk jag la in här tidigare.
    angelinas...
    Jag funderar på att köpa ett par korta såna till i vinter eftersom vi alltid har så jättekallt på jobbet (runt 17 grader inne och dörr precis framför där vi jobbar så det är konstant drag. Och stillasittande jobb...) och jag såg några snygga såna där när jag letade rosa bolero till en annan tjej Glad
Svar på tråden Ärmlös klänning och ärr