Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Ärmlös klänning och ärr

Jag vet ju inte varför du har ärr. 

Men jag själv har massor med ärr efter otaliga operationer.
    Förut skämdes jag för dom och tyckte att det såg äckligt ut. Men nu har jag insett att det är en del av mig och min livshistoria. Min blivande älskar mig för den jag är och han har funnits här genom två av operationerna så han delar den historien med mig. Alltså är dom ärren en del av hans liv också så att säga. Så jag kommer inte att täcka över dom med flit.
    Nu kommer nog min brudklänning ändå täcka det mesta pga modellen. Men om dom skymtar fram så spelar det ingen roll för mig. Om någon frågar så har jag ett bra svar...

Om dina ärr däremot är något du skäms för och mår dåligt över så går det som ovanstående sa att sminka över dom. I alla fall så dom inte lyser och syns jättemycket.
    Jag hittade en sida som säljer kläder i går när jag googlade efter en rosa spetsbolero till en annan här.
    Kolla in den här sidan:
    www.angelinas.se

Lycka till

• Chicita

Förresten... angelinas var bra men lite dyra.
    Även ställen som cellbes säljer boleros. Googla på bolero så hittar du säkert något Glad 

• Chicita
    Anonym (TS) skrev 2011-05-26 12:37:15 följande:
    tack för alla tips och idéer
    det är ärr från självskador, och inte så kul att visa för mormor/farmor tex. även OM dom skulle veta så är det inget man vill skylta med, framförallt ingen sådan dag..
    mer tips?  
    Ajdå, nej inget man vill visa för mormor och morfar direkt...Obestämd

Om huden är slät och du verkligen vill ha ärmlöst så prova att sminka över (och kolla hur det sitter, prova att ha det en vanlig dag hemma med en vit t-shirt)...
    Mineralmakeup täcker de flesta av mina ärr de gånger jag vill dölja dom lite. Kan färga av sig lite men det sitter ändå relativt bra. 
  • Chicita
    Anonym (TS) skrev 2011-05-26 23:32:06 följande:
    skulle det här vara fint? eller för mkt...? typ licksom?

www.etsy.com/listing/62483839/vivianne-extra-...
    Om ärren bara är på underarmarna (eller det är dom du vill dölja) så är det där ju helt perfekt.
    Då behöver du ju inte täcka över din klänning heller med en bolero.
    Kör på det :)

Tror det fanns liknande handskar / armvärmare på den länk jag la in här tidigare.
    angelinas...
    Jag funderar på att köpa ett par korta såna till i vinter eftersom vi alltid har så jättekallt på jobbet (runt 17 grader inne och dörr precis framför där vi jobbar så det är konstant drag. Och stillasittande jobb...) och jag såg några snygga såna där när jag letade rosa bolero till en annan tjej Glad
Svar på tråden Ärmlös klänning och ärr