• kikki kikki

Jag blir så förvånad

Jag har vänner i hela sverige och flera stycken som bor 30 mil bort. så jag har bjudit 2 stycken som jag vart vän med 20-30 år med varav den ena sagt att hon kommer och hon undrade om den andra skulle komma så att dom kunde samåka så som dom gjort innan när dom hälsat på mig.

Jag ringer då upp den andra vännen och vi småpratar lite och sen så frågar jag om hon tänker komma (hon har inte svarat och det är 4 dagar kvar att svara) .

Då jag frågat så skrattar hon och säger "men det fattar du väl att jag inte kan åka så långt för att gå på bröllop".........????????

jag blev alldeles tyst och sen så klämmer jag fram ett "va".....och hon upprepar vad hon sagt och skrattar.....jag berättar då att den andra vännen undrar om dom kan samåka och jag säger att jag ordnat ett ställe dom kan få bo...hon brukar ha lite dåligt med pengar men det är ingen hemlighet så vi brukar kunna snacka om det.....men hon skrattar vidare och säger ...." jag kommer inte det är så det är".....slutdiskuterat.

jag hade förväntat mig att hon skulle säga nej för att hon hade dåligt med pengar men inte detta.

Det roliga i det hela är att jag var på hennes bröllop för ett par år sen...och vad jag vet så är vägen lika lång åt båda hållen.......och hon tjatade på att jag skulle komma.

jag kan ta att hon inte vill komma men just sättet att hon skrattade när hon sa det ...som om jag var knäpp som inte fattade att det var för långt.........

• Svar på tråden Jag blir så förvånad
  • kikki kikki

ja det tycker jag med.....och så som hon sa det hade hon nog inte ens tänkt svara alls.....det var nästan bara hon kvar att svara

• kikki kikki
    förlovadflicka skrev 2011-05-26 10:43:09 följande:
    Nämen fy! Ja, ja, då vet du ju hur hon är innerst inne och med tanke på det är ju faktiskt det bästa att hon inte kommer alls!
    ja min spontana känsla var att henne vill jag inte ha som vän mer.....det är hennes förlust inte min.
  • kikki kikki
    helsingebrud skrev 2011-05-26 11:03:47 följande:
    30 mil är väl inget avstånd.
    Mer än hälften av våra gäster har mellan 30 och 50 mil att resa, bara en fjärde del som bor inom 3mils avstånd
    ja jag har andra gäster som åker 50 mil och andra åker 10 mil....och nu för tiden är ju inte det några stora avstånd och det går billiga bussar , flyg och tåg om man håller koll.
  • kikki kikki
    Mace skrev 2011-05-26 15:30:25 följande:
    Folk är konstiga när det gäller bröllopssvar, så är det bara.

Har också vänner jag trodde skulle komma som svarar med jättekonstiga ursäkter.

Tycker du skall ta ett ärligt snack med din väninna och fråga rakt vad det är som gör att hon inte kommer egentligen. Åtminstone om du ser framför dig att ni skall fortsätta vara vänner, för annars kommer nog detta att gnaga på dig länge. Det kanske inte är fin etikett att göra så, men jag skulle ha gjort det ändå.

Nä som det känns nu så skiter jag i det....man kommer till ett kors där man får sålla sina vänner och henne sållar jag bort nu.

Jag vill inte vara vän med någon som inte värdesätter mig lika mycket som sig själv. Det var helt ok för henne att jag kom till henne men det är inte ok för henne att komma till mig.......då kan det kvitta.

• kikki kikki
    Pachelbel skrev 2011-05-26 18:02:52 följande:
    Jag hade absolut gjort detsamma! Sådana vänner är inget att ha, ärligt talat. Jag hade just hakat upp mig på att hon skrattade, mycket mer än att hon inte tyckte att hon kunde komma. Men det är nog inte helt ovanligt att folk inte fattar att ett bröllop är varje enskilt pars stora dag. Jag menar, hon tyckte att hennes bröllopsdag var stor, och ville att du skulle resa för att delta. Men hon vill inte hedra dig...det säger allt!!!

ja just så tycker jag med.......i hennes ögon är jag inte lika mycket värd.

jag godtar att folk kanske inte vill eller kan komma men just sättet hon sa det på .....nä jag har andra vänner.

• kikki kikki

Det som förvånar mig mest är att jag trodde jag kände henne efter 20 år.

Men jag tvingar ingen att komma till mitt bröllop för jag gifter mig ändå fast alla inte är där....ler...

Svar på tråden Jag blir så förvånad