Jag blir så förvånad
Jag har vänner i hela sverige och flera stycken som bor 30 mil bort. så jag har bjudit 2 stycken som jag vart vän med 20-30 år med varav den ena sagt att hon kommer och hon undrade om den andra skulle komma så att dom kunde samåka så som dom gjort innan när dom hälsat på mig.
Jag ringer då upp den andra vännen och vi småpratar lite och sen så frågar jag om hon tänker komma (hon har inte svarat och det är 4 dagar kvar att svara) .
Då jag frågat så skrattar hon och säger "men det fattar du väl att jag inte kan åka så långt för att gå på bröllop".........????????
jag blev alldeles tyst och sen så klämmer jag fram ett "va".....och hon upprepar vad hon sagt och skrattar.....jag berättar då att den andra vännen undrar om dom kan samåka och jag säger att jag ordnat ett ställe dom kan få bo...hon brukar ha lite dåligt med pengar men det är ingen hemlighet så vi brukar kunna snacka om det.....men hon skrattar vidare och säger ...." jag kommer inte det är så det är".....slutdiskuterat.
jag hade förväntat mig att hon skulle säga nej för att hon hade dåligt med pengar men inte detta.
Det roliga i det hela är att jag var på hennes bröllop för ett par år sen...och vad jag vet så är vägen lika lång åt båda hållen.......och hon tjatade på att jag skulle komma.
jag kan ta att hon inte vill komma men just sättet att hon skrattade när hon sa det ...som om jag var knäpp som inte fattade att det var för långt.........