• TrueLove

Shoe problem.

Hittade mina drömskor.Perfekta till min drömklänning..Trodde jag ja.

När jag sedan skulle testa de tillsammans idär min klänning förvaras så visade det sig att de var alldeles för höga (eller jag för lång ;) ). Skorna syndes och detta är något jag inte vill. Så nu är det dags för en intensiv skojakt,igen.. *SUCK* Ca en månad kvar till bröllopet!!

Härliga inspirerande medlemmar,lite hjälp tack. Tips på skor alternativ visa mig era skor. TACK!

Mina nuvarande skor.
  • Svar på tråden Shoe problem.
  • SaJo1981

Om man inte köper lagervara på matildas fest så tar det cirka 6veckor innan man får skorna då dom skickar en beställning till kina där dom GÖR skorna på bedtällning! Köpte själv skor där som var extremt mycket för små........

• 20110723
    SaJo1981 skrev 2011-05-28 17:25:11 följande:
    Om man inte köper lagervara på matildas fest så tar det cirka 6veckor innan man får skorna då dom skickar en beställning till kina där dom GÖR skorna på bedtällning! Köpte själv skor där som var extremt mycket för små........
    Usch då!!! Jag har själv beställt skor därifrån och det skulle vara 6-8 v leveranstid. Fick ett mail idag om att skorna ska komma  i mitten av nästa vecka ( = 8 v leverans) Tänk om mina också är för små ?!?!
    Mätte du foten innan eller beställde du bara den storlek du brukar ha? Nu blev jag riktigt nervös. Gifter oss om knappt 2 månader så det börjar ju närma sig. Har inte tid med något skokrångel :(
  • TrueLove
    Tessin skrev 2011-05-28 16:47:51 följande:
    Det var de jag va lite rädd för.. Min klänning är lite för lång nämligen och måste nog ha ca 8-10 cm klack. Dessvärre är jag inte världens bästa på att gå i högklackat. Tror du dom är lättare eller svårare pga den lilla platån?
    Platån gör det helt klart lättare.MEN, kilklackar är att föredra. Svårt det ska vara med skor då... 
  • TrueLove
    SaJo1981 skrev 2011-05-28 17:25:11 följande:
    Då är det bara att utesluta dem då.. :(
  • TrueLove
    sabra skrev 2011-05-28 19:30:46 följande:
    Hej,

Det finns jätte fina satinskor på din sko nu för 349 kronor. Litet tips bara dock är klacken 7 cm så det kanske är lite högt.
    Supersköna att gå i... kolla in länken nedan!

dinsko.se/Shop-online/Dam/Pumps?art=263190
    Tack för tipset. Ska kolla länken genast! :)
  • helena86

Jag var och köpte mig ett par ballerina skor för jag är inte van att gå i stilett klackar och hittade inga snygga kilklackar som ej var utan öppen tå. Jag gifter mig i december och vill därför ha en sko där tån inte är öppen :)
    Här är mina skor i alla fall :D Hoppas att det löser sig för dej! :D
    www.skopunkten.com/Damskor/Modeller/Visa-alla

• SaJo1981

20110723: gissar att ditt nsmn här säger vilken dag du gifter dig, samma som jag:) fick mina från matildas för en vecka sen oc blev gryyyyymt besviken,jo ja hade mätt fötterna innan därför tänkte jag aldrig att det kunde bl fel, me skorna kom hem och mätte rätt på längden men runtom var dom 1,5cm för små! ( så jag fick naturligtvis ibte i fötterna.....var så sjukt besviken då...)

• 20110723

SaJo1981: Ja då har vi samma bröllopsdag :)

Nämen gud va tråkigt!!! 1,5 cm är ju rätt så mycket. Har du mailat el ringt butiksinnehavaren? Kanske hon kan hjälpa dig på något sätt?
    Jag har även mätt foten framtill (där den är som bredast) , men det kanske  du också gjorde?
    Jaja...nu går det inte att göra något åt det i vilket fall som helst. Passar dom så passar dom :)

Hoppas både du och TS hittar era drömskor ;)

• 20110723
    SaJo1981 skrev 2011-05-29 09:15:41 följande:
    20110723: gissar att ditt nsmn här säger vilken dag du gifter dig, samma som jag:) fick mina från matildas för en vecka sen oc blev gryyyyymt besviken,jo ja hade mätt fötterna innan därför tänkte jag aldrig att det kunde bl fel, me skorna kom hem och mätte rätt på längden men runtom var dom 1,5cm för små! ( så jag fick naturligtvis ibte i fötterna.....var så sjukt besviken då...)
    Men kanske dina skor passar TS, både vad gäller smak och storlek. Då blir det två flugor i en smäll. Du förlorar inte dina pengar och TS har sina bröllopsskor klara ;)
  • Freakie
    SaJo1981 skrev 2011-05-29 09:15:41 följande:
    Oj... Det där lät ju inte alls bra... Jag har också specialbeställt mina skor därifrån. Blir lite orolig, gifter mig också i slutet av juli har inte riktigt räknat med att behöva beställa ett par skor till...
  • TrueLove
    20110723 skrev 2011-05-29 10:42:54 följande:
    Men kanske dina skor passar TS, både vad gäller smak och storlek. Då blir det två flugor i en smäll. Du förlorar inte dina pengar och TS har sina bröllopsskor klara ;)
    Haha,aaa. Ska du sälja dem? Jag kommer att sälja mina. 

SaJo1981 vad är det för modell och storlek? ;)
  • SaJo1981

Jag tänkte skicka tebaks skorna, jag får pengra tillbska eftrsom dom hade gjort fel! Jo det ar det måttet runt foten på det bredaste stället fram som blev fel, hade skickat mitt mått men det blev nåt fel änå! Sjukt snygga är dom! Har i allafall hittat andra på have2have..lite högre klack som jag MÅSTE gå in! Mina skor från matildas är dessa: www.matildasfest.com/&item_id=a3039. Klackhöjd 6,25 cm storlek 38,5 dock smala! Mina nya skor: www.have2have.se/product.asp

• 20110723

SaJo1981: Skönt du får pengarna tillbaka!
    Tycker de nya skorna är minst lika fina som de första ;)

• SaJo1981

Tack:) jo jag är jätte nöjd med det nya paret:) mitt störsa problem sitter i huvudet....min m2b är lika lång som jag Utan skor så jag ville inte bli för lång....ham bryr sig inte alls om dt men jag e lite töntig med det där.....tjejgrej antar jag.....

• 20110723

Hmmm....förstår hur du tänker. Men när den stora dagen kommer är alla de där tankarna som bortblåsta ska du se Flört

• Nikkita
    TrueLove skrev 2011-05-28 15:35:09 följande:
    Hittade mina drömskor.Perfekta till min drömklänning..Trodde jag ja.

När jag sedan skulle testa de tillsammans idär min klänning förvaras så visade det sig att de var alldeles för höga (eller jag för lång ;) ). Skorna syndes och detta är något jag inte vill. Så nu är det dags för en intensiv skojakt,igen.. *SUCK* Ca en månad kvar till bröllopet!!

Härliga inspirerande medlemmar,lite hjälp tack. Tips på skor alternativ visa mig era skor. TACK!

Mina nuvarande skor.
    Super snygga skor!!! Skulle vilja veta vart du köpt dessa skorna & vad de kostar? Jag tycker att du ska prova på brandos.se, där kan du söka på din storlek, färg mm... Finns en hel del snygga brudskor där Glad Hoppas att du hittar det du söker!
  • TrueLove
    Rebekka 2012 skrev 2011-05-31 19:53:42 följande:
    Super snygga skor!!! Skulle vilja veta vart du köpt dessa skorna & vad de kostar? Jag tycker att du ska prova på brandos.se, där kan du söka på din storlek, färg mm... Finns en hel del snygga brudskor där Glad Hoppas att du hittar det du söker!
    Hej hej!

Jooo,de är super snygga!!De är från Brandos och kostar 699:- om jag inte minns fel. Har ett par storlek 39 här hemma till försäljning eftersom jag inte kan ha dom. :(

Tack för alla tips.Lite febrilt i min stad, i grannstaden, på internet och under veckan ska jag ta mig en tripp till huvudstaden och se om de har något att erbjuda. Annars får jag gå barfota! :) 
Svar på tråden Shoe problem.