Inlägg från: Vi2alltid |Visa alla inlägg
  • Vi2alltid

Åh livets dilema...!

Åh jag känner också igen mig! Vill jättegärna börja rida igen, men inte på ridskola. Och jag är alldeles för osäker för att kunna vara medryttare; jag klarar mig inte själv! Drömmen vore ju någon som kan vara med mig när jag rider. Men hur många såna finns det liksom? :)

• Vi2alltid

Idag vågade jag mig upp på hästryggen igen!! Det gick riktigt bra, men det var väldigt läskigt att galoppera... hur kan det va läskigt, man har ju gjort det hundra gånger förr?!?! Men hästen började dra upp huvudet så jag avbröt galoppen, och vågade inte prova igen.... Är lite besviken, men hur duktig man är sitter ju inte i om man galopperar, försöker jag intala mig :) .... jag klarade framdelsvändning och skänkelvikning och instruktören berömde mig för att jag hade så fin sits!

Jag ska ta upp det här igen, jobba i skritt och trav tills jag känner mig säker igen!

• Vi2alltid
    Chicita skrev 2011-06-17 19:15:57 följande:
    Sänk handen om hästen lyfter huvudet. Nästan så du har har en hand på var sida av manken.
    Ju lägre hand du har destå svårare för hästen att lyfta huvudet.
    Sen är det ju lätt att man spänner sig och på så sätt lyfter upp sig ur sadeln också. Så försök slappna av och sitt tungt så hjälper det med Glad
    Jo det är ju det som är problemet att jag blir så rädd och då har jag inte sinnesnärvaro att göra rätt... så jag behöver jobba på och bli trygg först
Svar på tråden Åh livets dilema...!