• cattitzi

HJÄLP mig med bröllopsfrisyren! Det är bara 3 dagar kvar!

Hej på er!

Jag har ett STORT problem!!!!
    Jag gifter mig nu på fredag den 3 juni, och VET INTE HUR MIN BRUDFRISYR SKA VARA!!!
    Min frisör och jag träffades för en vecka sen och då trodde hon att det skulle gå snabbt och smidigt. Men så visade det sig att vi inte fick ihop en snygg och lite rolig frisyr så vi träffades i lördags igen. Inte heller då fick vi ihop något och nu känner jag att det enda jag kan ha är en enkel knut då vi inte hinner träffas fler gånger innan fredag och hon kan inte heller komma på nån frisyr. Så på fredag då vi gifter oss, måste jag vara hos frisören kl 6 på morgonen för att se om vi kan komma på någon frisyr, och jag tycker inte att det är läge då!
    Tänk på det inte blir bra?!

SNÄLLA snälla, hjälp mig hitta lite tips och idéer alt bara ge mig ett smakråd till det jag har som idé nu (som jag själv inte tycker är speciellt nog).

Jag ville ha följande frisyr, men det kunde inte frisörskan göra:

Den frisyr hon kunde göra var denna frisyren

Knuten i sig är jättefin, men problemet är att när jag ska på fest etc och vill vara lite finare i håret så gör jag alltid en knut. Därför känns inte det särskilt speciellt.

Klänningen jag ska ha är följande

Och att "bara" ha knut tillsammans med denna klänning känns lite för stelt. Jag vill har någon mer slags uppsättning av något slag.
    Jag hade även tänkt att ha flor samt en blomma i håret. Floret har inte frisörskan heller provat att sätta i. Det är så märkligt, för annars är hon en MYCKET bra frisörska och ska ha allt beröm för hennes arbete! Så jag är inte missnöjd med henne, vi kan bara inte komma på en frisyr och jag känner att vi började för sent.

Jag vill nog inte ha lockigt hår i och med att jag har världens rakaste hår och lockigt är inte riktigt jag. Jag vill även ha en uppsättning av nått slag så man ser den fina ryggen på klänningen.

SNÄLLA hjälp mig då jag blir tokig, och med endast 3 dagar kvar så börjar paniken kommer smygandes mer och mer! Skäms

• Svar på tråden HJÄLP mig med bröllopsfrisyren! Det är bara 3 dagar kvar!
  • Vintersol

Ville bara säga att jag tycker båda knutarna som TS visar är jättesnygga. Jag hade gärna valt något lite enklare och stilrent eftersom klänningen ser ut att vara ganska utsmyckad. Jag tycker det är snyggt med den kontrasten.
    Men det är ju en smaksak och man ska själv känna sig snygg. Lycka till!

• 20110723

Usch vilken ångest :(

Tycker den här frisyren är jättefin.

• Chicita

Till TS

Jag förstår hur du tänker. Jag har ofta håret uppsatt jag också i knut eller fläta eller liknande.
    Så när man ska ha en "fin uppsättning" så tänker jag inte direkt på dom.

Men att ha en enkel knut som man snurrar ihop själv, eller en som frisören fixar till lite konstnärligt och sen dekorerar med blommor eller liknande är ju två skilda saker.
    Även om det är en knut så är det inte en sån knut du har till vardags misstänker jag.

Själv ska jag ha en stor maffig knut i nacken. Har till och med skaffat löshår även om alla säger att jag inte ska behöva det eftersom håret redan är så långt. Men jag vill åt volymen, så jag fuskar med både löshår och en "skumgummimunk"...

• Pabilla

Usch, vilken jobbig situation..

Min spontana tanke är att eftersom du brukar ha knut på fest så är det "du". Och du ska ju ändå känna dig bekväm och som dig själv på din bröllopsdag så varför inte köra på en knut i alla fall och sätta i lite dekorationer som t.ex. blommor och/eller pärlor i knuten?

• cattitzi

Hej på er!

Först och främst, tack för alla era tips och idéer och råd! De har verkligen hjälpt!
    Var hos frisören idag och det gick fin fint, vi fick till en uppsättning med lite lockar i och jag är SUPERNÖJD! Frisören var också på bättre humör och det är inga hard feelings där!

Tack till er alla, nu ska jag njuta av de två sista dagarna som fröken, på fredag gifter vi oss!

• labbalabba

åh vad roligt att du blev nöjd! ibland hjälper det att vara lite ihärdig! :)

• jkbr
    cattitzi skrev 2011-05-31 10:58:41 följande:

Jag hittade lite andra frisyrer, vad tror ni om dem? Det är fortfarande "knut-känsla" fast med lite lockar i.
    Usch, jag blir så velig, inte alls likt mig. Är den första med knuten (i inlägget) bättre?
    jag är frisör och tror jag ser vad du vill ha, framifrån så kommer ju inte dina frisyrer se så olika ut och det ar ju svårt som frisör at kopiera frisyerer helt om man inte gjort det själv. Men jag tror att om hon lockar ditt hår innan hon gör knuten så det blir lite mer struktur så tror jag att du tycker det blir mycket mer festligt mette -marit håret i  mitten är ju jätte fint!  sätt i en blomma eller något annat pynt så blir det jätte bra
  • Tittij

Alla ni som gillar knutar precis som jag, kolla den här länken!

" target="_blank">

Klippte isär sambons strumpor igår men tyväörr är mitt hår lite för kort just nu.. Får spara lite till i sommar..

TS: Kul att det gick bra idag!! Lycka till i övermorgon! Hoppas din dag blir underbar!! 

• Blivande fru Swärdh
    Tittij skrev 2011-06-01 21:24:23 följande:
    Alla ni som gillar knutar precis som jag, kolla den här länken!

" target="_blank">

" target="_blank">

Klippte isär sambons strumpor igår men tyväörr är mitt hår lite för kort just nu.. Får spara lite till i sommar..

TS: Kul att det gick bra idag!! Lycka till i övermorgon! Hoppas din dag blir underbar!! 
    Länken funkar inte. Nyfiken på vad det var. :)
  • 20110723
    cattitzi skrev 2011-06-01 20:12:01 följande:
    Hej på er!

Först och främst, tack för alla era tips och idéer och råd! De har verkligen hjälpt!
    Var hos frisören idag och det gick fin fint, vi fick till en uppsättning med lite lockar i och jag är SUPERNÖJD! Frisören var också på bättre humör och det är inga hard feelings där!

Tack till er alla, nu ska jag njuta av de två sista dagarna som fröken, på fredag gifter vi oss!
    Va skönt att det ordnade sig till slut :)

Lycka till på fredag och njut riktigt av ER dag :)
  • Mertzi

Vad skönt att det ordnade sig!
    Superviktigt att allt känns rätt på den stora dagen, även håret! :)

Nu kan ja tänka mig att det kittlas i magen så här dagen innan!
    STORT lycka till och se till att njuta ordentligt av er dag!

Skål

• Loche

Ja, då är det bara att säga Grattis på bröllopsdagen idag då! Skrattande

• Tittij
    Blivande fru Swärdh skrev 2011-06-01 22:34:13 följande:
    Länken funkar inte. Nyfiken på vad det var. :)
    Ett jättebra tips för att göra riktigt snygga knutar. 
    Sök på youtube på The sock bun secret. Kolla även klippet How to curl your hair with a sock
    Jag är helt fascinerad! Provade på en gång och klippte isär sambons strumpa. Tyvärr var håret lite för kort så här ska sparas ut!!

TS: Hoppas din dag igår var helt fantastisk!! 
  • moonlightgirl
    Tittij skrev 2011-05-31 20:52:42 följande:

Ååååå vad fin, denna frisyren verkligen älskar jag.  =)
Svar på tråden HJÄLP mig med bröllopsfrisyren! Det är bara 3 dagar kvar!