• 120530

Vinterbrudar - 2012

Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

Ska bli roligt att se hur många vi är!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

• Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • 120530

Just det, igår kväll satt jag med trötta ögon och kämpde med att addressera kuverten. Blev färdig till slut och idag efter jobbt läggs de på lådan! Äntligen kan vi börja få in svar och faktiskt få veta hur många vi blir. Längtar efter att börja med bordsplacering och festhäftensbeskrivningar :)

• misscharlotte
    Red skrev 2011-11-28 07:21:55 följande:
    Just det, igår kväll satt jag med trötta ögon och kämpde med att addressera kuverten. Blev färdig till slut och idag efter jobbt läggs de på lådan! Äntligen kan vi börja få in svar och faktiskt få veta hur många vi blir. Längtar efter att börja med bordsplacering och festhäftensbeskrivningar :)
    Åh va spännande! Ja det är jätteroligt när man väl kan börja planera bordsplaceringen :) Jag håller på med den nu och det är faktiskt inte så enkelt som man tror! Man ska pussla ihop människor med varandra så att de får trevligt och... ja man måste verkligen vara en människokännare för att passa ihop rätt personer vid borden. Jag satt och pysslade med mina bordsplaceringskort idag, jag hann klippa ut alla och vika dem, och ikväll (om jag orkar) ska jag påbörja själva dekorationen, får se hur det blir :)

Vad har ni för OSA?
  • 120530
    misscharlotte skrev 2011-11-28 16:55:58 följande:
    Åh va spännande! Ja det är jätteroligt när man väl kan börja planera bordsplaceringen :) Jag håller på med den nu och det är faktiskt inte så enkelt som man tror! Man ska pussla ihop människor med varandra så att de får trevligt och... ja man måste verkligen vara en människokännare för att passa ihop rätt personer vid borden. Jag satt och pysslade med mina bordsplaceringskort idag, jag hann klippa ut alla och vika dem, och ikväll (om jag orkar) ska jag påbörja själva dekorationen, får se hur det blir :)

Vad har ni för OSA?
    Vi gifter os 25/2 och har OSA 10/1, drygt en månad innan. Vi har ju skickat ut svae-the-date innan så jag tror att alla redan vet om de kan eller ej. Eller rättar sagt, jag tror att så gott som alla vet att de kan! Vi har ju ett litet bröllop med närmsta familjen och bästa vännerna, ca 35 gäster tror vi att det blir. Hoppas de svarar fort Glad
  • helsingebrud

jag har postat våra inbjudningskort idag.
    Om alla kommer blir vi nästan 140 personer, hoppas faktiskt att några ska säga nej
    vi har osa 31 jan och fifter oss 14 april

om alla kommer så är bordsplacering mer eller mindre klar
    har planerat ganska länge
    festhäften också på g

• Wintercandles
    RiNa skrev 2011-11-27 19:42:46 följande:
    Blev överraskad 7.45 igår sen blev det utklädnad med leopardleggins ballerinakjol, peruk, tiara och slöja och en tröja min tärna gjort med bild på mig och min blivande. Vi åkte gocart fartgalning som jag är och hade fem-kamp då jag fick utmana både min höjdrädsla och min rädsla för mörker. Dessutom fick jag spela in en låt till min blivande vilket jag helt enkelt fick skämta till då jag verkligen inte har någon sångröst. Sen var det utgång på kvällen. Helt fantastiskt med en blandning av livslånga minnen och en del men. :)
    Låter som haft en kul dag :)
    Jag blev också hippad i lördags. Så himla mysig dag med tjejerna.
  • 120530
    helsingebrud skrev 2011-11-28 18:32:47 följande:
    jag har postat våra inbjudningskort idag.
    Om alla kommer blir vi nästan 140 personer, hoppas faktiskt att några ska säga nej
    vi har osa 31 jan och fifter oss 14 april

om alla kommer så är bordsplacering mer eller mindre klar
    har planerat ganska länge
    festhäften också på g
    Det skall bli väldigt roligt att få höra reaktionerna på inbjudningskorten också, hoppas alla tycker de är fina. Vi är jättenöjda med dem och tycker att de är så himla "vi". Sedan blir man ju så insöad så det ska bli kul att höra om andra också tycker det!
  • Januaribruden

Vårat OSA var igår och det är faktiskt bara ett par som inte har osat. Vi gifter oss 14/1. Vi ordnar allt själva + det är juletider så därför satte vi osa just då. Om inte det här paret har hört av sig imorgon (m2bs kusin o kille) så smsar han dem och frågar/påminner. De vet ju om att vi ska gifta oss, dem har förmodligen bara glömt bort att osa... Hade varit skönt att veta dock. Bordsplaceringen är ingen enkel match! Vi är även en person för mycket... Trodde någon skulle tacka nej men så har det inte blivit. Men det blir nog bra ändå :)

• brud12

Hej tjejer! Är det ok ATG jag hoppar in? Vi gifter oss om 7 veckor! Fredag den 13/1 i Sälen! Hade en underbar Möhippa för 2 veckor sen :) dock kom ett stort problem. Fick ett mail från den stiftelse som skulle viga oss att de lägger ner sin verksamhet vid årsskiftet!! Panik! Ingen info om va vi skulle göra! Dessutom hade jag ringt dem någon vecka innan då hon ja pratade med inte nämnde något om detta utan bara avslutade med den kryptiska "det kan bli hur som helst, men det blir nog bra ändå" !! Öh! Va?? Har nu pratat med Lima/transtrands församling och de verkar bra men en viss oro finns.. Musiker har de ingen Än och vilken präst vet de inte.. Så länge håller vi på med förberedelserna.. Va i Gbg på romantisk avkoppling i helgen och gjorde bordsplaceringen, mycket svårare än ja trodde.. Funderar över buckett och smycken... Vi har rött, svart och vitt tema..

• lia
    Annixa skrev 2011-11-26 21:34:40 följande:
    Här den länken funkar + att jag hittade med bredare axelband! jätte fina
    Jag har köpt en, blev överförtjust i den fina modellen! Tack så hemskt mycket för tipset :). Det blev den med guldband, funkar bra med grabbarmas väst. Ska bli så spännande att se när den kommer!
  • Annixa

Kommer ni att följa ettiket regeln när det gäller bordsplacering?

Svar på tråden Vinterbrudar - 2012