Inlägg från: Januaribrud |Visa alla inlägg
  • Januaribrud

Vinterbrudar - 2012

Igår var jag och frågade om pris på bröllopstårta. Vi fick ett pris på 35kr/bit för bröllopstårtan vilket väl inte är mycket att bråka om. Tog även med mig bilden nedanför till en florist och frågade vad en liknande bukett skulle kosta. Fick ett pris på 1200 kr. Tyckte det lät ganska dyrt eller rättare sagt mer än jag lägga på brudbukett Får fråga runt på fler ställen. Tycker det borde gå att komma ner lite på buketten nedanför. Vad har ni valt för bukett och vilket pris får ni betala för den?

• Januaribrud
    Red skrev 2011-12-14 14:53:18 följande:
    Jättefin bukett! Du är bra på att hitta sådana :) Nej, det är ju inte så stor så rikigt så dyr borden inte bli. Vet du vad det är för typ av blommor?
    Tack Har äntligen bestämt mig för att det blir denna buketten. De blommor jag kan se är ranunkel, anemoner och papegoj-tulpaner. Sedan är det någon växt med silvriga blad (som jag inte vet vad den heter) och kvistar med snöbär. Ranunkel och tulpaner är mina absoluta favoritblommor så jag blev så glad när jag hittade denna buketten. har du bestämt vilka blommor du skall ha?
  • Januaribrud
    misscharlotte skrev 2011-12-14 15:00:44 följande:
    Det beror ju helt på vad det är för blommor. Min florist (interflora) tar 500:- i grundpris för själva arbetet, och sen betalar man för blommorna också. Jag ska ha 20 rosor och lite rosa brudslöja och hjärta på tråd i min bukett, rosorna kostar 30:- styck så sammanlagt för blommorna kanske det blir 700-800 kr. Och då är jag ju uppe i 1200-1300 kronor och det är ingen särskilt stor bukett med 20 rosor... så man får räkna med minst 1000 kr iallafall, man kan nog inte komma undan billigare, om man inte gör den själv...

Självklart måste de få betalt för det arbete de lägger ner. Trodde bara att en enkelt bunden bukett med relativt billiga blommor skulle ligga under tusenlappen. Såg en rätt maffig bukett i deras fönster med flera sorter i som kostade 250 kr. De måste ju ha lagt lika lång tid på den buketten.

Jag antar att det är att de måste specialbeställa blommorna som påverkar priset. Jag vill inte tro att de lägger på pengar för att man säger att det är en brudbukett även om man undrar ibland? Det var en bra prisuppgift du hade fått när de säger vad arbetet och blommorna kostar var för sig. Det ska jag be om nästa gång. Skall höra mig för på fler ställen. Än har jag inte gett upp

• Januaribrud
    Red skrev 2011-12-15 07:32:13 följande:
    Just nu lutar det åt precis en sådan som då :) Tycker den var superfin. Skall gå runt till florister och få prisförslag efter jul och nyår.
    Ja den är verkligen fin tycker jag Jag har tagit bilden från Martha Stewarts sida. Där finns verkligen en massa fina förslag och idéer för bröllop. Blir intressant att höra vad du får för pris. Jag ska höra med några mindre blomsteraffärer. Den jag hörde på sist var Interflora. De är duktiga men också rätt så dyra.
  • Januaribrud
    Evelinas skrev 2011-12-14 17:51:30 följande:
    Min brudbukett kostar 600:- och jag har vita rosor, kryss, nejlikor och nån mer blomma som jag inte kommer iåg vad den hette. Rund, enkel, lite mindre bukett med vita band att hålla i. Så det måste inte bli så dyrt. Jag sa helt enkelt runt 500:- och så visade jag en bild på hur jag ville att den skulle se ut, inga problem alls. Hon sa bara att det inte kan bli dom största finaste rosorna och det förstår jag. Hade kunnat få den för 500:- också men tänkte att jag kan väl lägga 600:- för att få den lite finare.
    Det lät ju som ett bra pris du har fått. Bra tips att säga vad man vill ge ungefär och att de sedan visar vad de kan göra för den summan
  • Januaribrud
    misscharlotte skrev 2011-12-14 21:10:27 följande:
    På fredag är det två veckor kvar... det börjar pirra rejält i magen nu! Det känns som om det är långt kvar eftersom det är julfirande först men det är faktiskt bara TVÅ VECKOR! Hjälp... Snart är man fru!
    Åh två veckor! Det pirrar rejält i min mage redan när jag tänker på bröllopet och då är det ju drygt en månad kvar för min del. Ska bli så kul att läsa om din dag snart
  • Januaribrud

Idag fick jag ett meddelande från min bästa kompis. Hon och hennes sambo är i New York och nu hade de gift sig i svenska kyrkan där i smyg Hon hann före mig iallafall den luringen

• Januaribrud

Nu har jag frågat runt en vända till med min brudbukett. Jag har fått ner priset från 1200kr till 800kr nu så det var värt besväret att fråga runt på fler ställen.

Vi har även hittat en annan fotograf. Han är en proffisionell fotograf som bl.a. fotar en del för tidningen i vår stad och han tar kort samt att vi får korten på CD för 4000kr. Priset från vår andra fotograf var 6800 kr för samma sak. Känns skönt att ha kapat lite på utgifterna

Kom även på att min vigselring borde vara klar nu. Ska hämta den nästa vecka. Är så nyfiken och nervös inför hur den ser ut. Kommer nog också prova den lite då och då inför bröllopet Min klänning hänger uppe i arbetsrummet i vårt hus. Har hållt mig från att prova den titt som tätt men drar ner dragkedjan i klädgarderoben och tittar på den då och då

• Januaribrud
    Red skrev 2011-12-19 07:27:03 följande:

Bra jobbat med priset på buketten! Då har jag något att gå på när jag skall gå runt och fråga efter priser.

Blev inte den gamla fotografen sur när ni avbokade honom? Eller hade ni aldrig skrivit kontrakt?

Ja nu har du ett utgångspris

Den gamla fotografen är inte avbokad än och den nya bara preliminärbokad. Min sambo känner den gamla fotografen lite sedan tidigare så jag hoppas att det skall gå lite smidigare när vi pratar med honom. Vi har inte skrivit något kontrakt med honom och det enda vi har sagt att vi vill ha är fotograferingen. Allt annat skulle vi komma överens om senare. Om han har lagt ner någon tid på förberedelser redan (vilket jag inte tror) så får vi ersätta honom för den tid han har lagt. Om man avbokar och sköter det snyggt hoppas jag att det inte blir mer krångel. I värsta fall får vi ju ha kvar honom. Men det hade ju inte känts så bra att fotograferas av honom om han är sur på oss så jag hoppas det löser sig...

• Januaribrud
    Wintercandles skrev 2011-12-18 21:57:47 följande:
    Vilken rolig överraskning :) Vad häftigt att bara sticka iväg så där & göra det.
    Ja och hon fick idén av mig Vi var i NY hösten 2008 och hade planerat att gifta oss där. Vi var tyvärr ute för sent i planeringen så svenska kyrkan i NY var redan fullbokad. Nu blir det vinterbröllop i Sverige istället med nära och kära. Det blir bra det med
Svar på tråden Vinterbrudar - 2012