misscharlotte skrev 2011-12-14 15:00:44 följande:
Det beror ju helt på vad det är för blommor. Min florist (interflora) tar 500:- i grundpris för själva arbetet, och sen betalar man för blommorna också. Jag ska ha 20 rosor och lite rosa brudslöja och hjärta på tråd i min bukett, rosorna kostar 30:- styck så sammanlagt för blommorna kanske det blir 700-800 kr. Och då är jag ju uppe i 1200-1300 kronor och det är ingen särskilt stor bukett med 20 rosor... så man får räkna med minst 1000 kr iallafall, man kan nog inte komma undan billigare, om man inte gör den själv...
Självklart måste de få betalt för det arbete de lägger ner. Trodde bara att en enkelt bunden bukett med relativt billiga blommor skulle ligga under tusenlappen. Såg en rätt maffig bukett i deras fönster med flera sorter i som kostade 250 kr. De måste ju ha lagt lika lång tid på den buketten.
Jag antar att det är att de måste specialbeställa blommorna som påverkar priset. Jag vill inte tro att de lägger på pengar för att man säger att det är en brudbukett även om man undrar ibland? Det var en bra prisuppgift du hade fått när de säger vad arbetet och blommorna kostar var för sig. Det ska jag be om nästa gång. Skall höra mig för på fler ställen. Än har jag inte gett upp