Vinterbrudar - 2012
Mahy och pärlan01: Visst är de söta?! Jag är inget tårtmonster i vanliga fall, och ibland på bröllop tycker jag det kan bli lite väll mycket kaos på tårtfatet efter att hälften har tagit. Dessutom brukar det ju ta lite tid för alla att ta. Det gör ju ingenting, man har ju gott om tid, men jag tänkte ändå att sådana här kunde vara smidiga och fina.
Hoppas de inte är jättedyra. Mb2 valde en dyrare wiskey sort till avecen än vi räknat med från början, så då kan ju jag få lite dyrare tårta ;)
Han ska även sy matchande grytlappar till våra köksgardiner för att det ser så trevligt ut....
Tänk er då en rätt biffig elektriker...Jag undrar vad de säger på jobbet...(endast män)
Sen har jag fortfarande inga skor, underkläder, smycken....
M2b har ingen kostym än :)
Jag tänker att vi fixar allt det i december och januari :) Mellandags rean lär ju vara bra om jag ska hitta underkläder!
Angående bordsplaceringen har jag en annan (lite utflippad kanske) ide. Kom med ärlig feedback om ni tror att det skulle fungera och bli bra eller om det blir för knasigt!
Vi har ett bord för 8 st. Vi sitter i mitten på ena långsidan. Jämt oss sitter mina föräldrar och mittemot dem sitter mb2s föräldrar. De sitter alltså på kanterna. Platserna mitt emot oss, mitt på den andra långsidan, är lediga. Sedan får våra närmaste vänner turas om att sitta där! Vi har alltså gjort något slags ordning i förväg och så får de reda på det allt eftersom. Då får ju dessutom de paren sitta tillsammans under en rätt, annars kommer vi att dela på dem. Tex får min bror och hans tjej sitta där en rätt, sedan mb2s bror och hans fru, och sedan våra tre bästa vännpar.
Nackdelen med detta är ju såklart att bordsplaceringskartan inte kommer att stämma under tiden de paren sitter hos oss. Min bror, som är toastmaster, tycker kanske att det är besvärligt att bli flyttad på?
Vi kommer ha E bord, Familjen och syskon kommer sitta med oss vid honörsbordet, sen vet jag inte mer, snabb fråga angånde placering...
Min mor har en ny sambo, de flyttade ihop i somras, var tsm i ca 2 år....Jag känner honom inte, jag tycker verkligen inte illa om honom...Han verkar snäll och trevlig, Men han verkar måttligt intresserad av min och min bror, inte elak på nåt sätt, men han kom varken på min födelsedag ell min brors student, Men jag vet att han tycker om oss. Men nu ville min mor att han skulle sitta med oss vid honörsbordet, vilket jag sa nej till, för han är inte min familj, och vi får bara plats 10 personer och ska han sitta där måste nån annan flytta på sig...vilket ajg antar min mor anser pappa borde göra....
jag tror hon är lite sur över det...men jag tycker att jag gjorde rätt, han är ju inte min styvpappa eller pappa...han är bara mammas sambo!