Inlägg från: Januaribrud |Visa alla inlägg
  • Januaribrud

Vinterbrudar - 2012

Red: Har du planerat din vigselcermoni än föresten? Är lite nyfiken på hur du tänker lägga upp den, du som skall gifta dig borgligt. Tänke också ha en borglig vigsel först men det blev inte så av olika orsaker. Skall ni ha egna löften?

• Januaribrud
    Red skrev 2011-12-19 10:29:35 följande:

Nej, vi har inte börjat ännu. Är ganska stressad för det, vi borde verkligen komma igång! Detta är vad vi bestäm än så länge:

- Ingång till mendelhssons brudmarch

- Vår vigselförättare pratar lite, typ "Vi har samlats här idag, nära och kära, för att..."

- Solosång "Utan dina andetag"

- Min tärna läser en dikt om kärlek, som vi inte har valt ännu. Några förslag någon? Inte för lång och inte för högtravande.

- Vigselakt, kanske med egna löften men tror inte vi kommer hinna skriva några

- Solosång "make you feel my love"

- Lite sammanfattande/avslutande prat av vigselförrättaren som vi också måste skriva.

- Utgång till "Iv got a feeling"

Tar gärna emot ideer och förslag på alla punkter! Blev rikift stressad av detta nu...

Var inte meningen att stressa dig Bara roligt att höra hur ni lägger upp den borgliga cermonin. Är det inte vigselförättaren som bestämmer vad som skall sägas i vigseltalet/avslutningen? Vår präst kommer ju också hålla ett vigseltal till oss i kyrkan. Kändes som att han ansträngde sig för att lära känna oss litegrann när vi träffades för att kunna hålla ett mer personligt vigseltal i kyrkan. Är det någon ni känner som skall viga er? Tänkte ni kunde slippa planera den biten själva och att vigselförättaren själv författar ett litet vigseltal till er eller fungerar det inte så på borglig vigsel kanske?

Härligt med många musikinslag i cermonin tycker jag Vi var på min sambos systers bröllop i maj. Då sjöng hennes blivande "utan dina andetag" för henne och kompade på gitarr. Inte ett öga var torrt...iaf inte mina. Den är så fin!

• Januaribrud
    pärlan01 skrev 2011-12-21 10:04:57 följande:
    hej alla vinter tjejer nu har vintern kommit hit, o inte många dagar till jul o en del bröllop.
    Får önska er alla en riktigt god jul
    kram från mej Tomte
    God Jul
  • Januaribrud

Har varit hemma från jobbet i tre dagar. Har fått bihåleinflammation Så stressande att vara sjuk mitt i jul- och bröllopsförberedelser. Har iaf kunnat bocka av några saker från listan. Har träffat ansvarig för lokalen/maten och bestämt meny samt andra saker inför bröllopsmiddagen.

Har även hämtat min vigselring Den var jättefin och blev som jag hade tänkt mig. Nu längtar jag tills han putsar upp min förlovningsring också. Den såg bedrövlig ut i jämförelse med vigselringen. Men så är den ju använd i sex år också

Min sambo har köpt sin kostym och beställt väst och kravatt. Vi har köpt alla dekorationer till borden. Det som är kvar är att beställa buketten och tårtan samt boka rum för bröllopsnatten. Har även lite pyssel kvar att göra efter jul och nyår. Ska göra färdigt festhäftena och göra iordning favours till gästerna.

Skall ni ha ngn liten present till era gäster? Vi skall ha denna lilla burk från ikea. Skall piffa till den lite och fylla den med smarriga godisar. Finns ju rätt mycket fint godis i affärerna nu inför jul. Enkel och ganska billig present som förhoppningsvis uppskattas

• Januaribrud

Red: Jag tycker att det är så roligt att pyssla så jag tar varje chans jag får Min blivandes syster hade det på sitt bröllop. De gav en liten ask med två goda chokladpraliner till varje gäst. Jag tyckte det var trevligt så det är nog därför jag vill ge något litet och sött till våra gäster Vet inte hur vanligt det är men det är ju inget måste. Man bjuder ju trots allt gästerna på en hel del annat under dagen

• Januaribrud
    Red skrev 2011-12-23 08:33:20 följande:
    Ja, det är säkert uppskattat. Kommer ni att ställa fram dem på borden, en vid varje kuvert eller kommer ni att ha dem vid ett bord så alla få ta deras när de går hem?
    Vi kommer att ställa en vid varje kuvert på borden
  • Januaribrud
    lia skrev 2011-12-22 21:57:14 följande:

Jag har en fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig med!!??

Tänker ni annonsera i tidningen inför vigseln? Att ni gifter er och postogramadress.... och vad skriver man egentligen???

Här känns det som slutspurten i att planera allt. Varit hos sömmerskan som ska sy in brudklänningen lite, hämtat vigselringen, beställt dukar till borden, bokat smekmånad... Och så jul mittuppeiallt då :)

God Jul på er!

Man ser ju ibland annonser i tidningen där det står "idag gifter vi oss i xxx kyrka..." o.s.v. Är det dem du tänker på? Vi har bara tänkt sätta in en annons med kort efter¨att vi har gift oss.
  • Januaribrud

Jag har ett litet dilemma som jag behöver rådfråga er om. Jag har en nära vän som kommer på mitt bröllop. Vi pratade om vad hon skulle ha på sig. Hon visar då två alternativ. En fin klänning i rosa samt en helvit stickad klänning. Är jag löjlig när jag reagerar på att hon funderar på att ha en helvit klänning. Så som jag har fattat det är det väl så att bruden har ensamrätt på en helvit klänning på sitt bröllop eller har jag fel? Till saken hör att hon gifte sig borgerligt i denna klänning för inte så länge sedan så det är ju hennes brudklänning även om den är väldigt enkel. Funderar på hur jag ska göra. Ska jag säga rakt ut att det inte är lämpligt med helvitt på bröllopet eller ska jag bara släppa det och låta henne ha på sig den. Vill inte trampa någon på tårna men tycker det är synd om hon kommer i vit känning o andra gäster uppmärksammar detta som ett etikettsbrott. Hur hade ni gjort? Är jag bara löjlig?

• Januaribrud

Miss Charlotte: Åh vad fina ni var!! Vad härligt att allt gick bra och att ni är nöjda med er dag Tack till er som gav mig råd om dilemmat med väninnan och den vita klänningen. Jag gör nog som ni sagt och säger som det är till henne och hoppas hon tar det på rätt sätt.

Svar på tråden Vinterbrudar - 2012