Inlägg från: Januaribruden |Visa alla inlägg
  • Januaribruden

Vinterbrudar - 2012

Det löste sig!!!!!
    Vi fick en nytt datum från dem på Stockholms stads vigseltjänst, papprena ska vara inne om en månad. Blivande åkte till skattekontoret och lämnade in hindersprövningen och efternamnsblanketten också och dem skrev "Brådskande" ¨på våra papper, så förhoppningsvis har vi dem om två veckor.

Hade inte Stockholms stads vigseltjänst varit så trevliga och tillmötesgående så vet jag inte vad vi hade gjort... :(

Efternamnsblanketten ska in tillsammans med hindersprövningen- glöm inte det.
    Vi tar min blivandes efternamn. Jag har två innan, mellannamn och efternamn, och tycker det ska bli SÅ SKÖNT med bara ett efternamn!

• Januaribruden

Nu är dem mindre än två månader kvar och jag tänker konstant på bröllopet. Vi har ju valt att fixa allt själva vilket nu börjar kännas lite jobbigt... Hur tänkte vi egentligen? Haha! Vi ska ha ett E bord. Våra bord är 180x70 så det funkar precis. Väldigt trångt i mitten bara så att mina planer på bordsdekorationer fick ändras lite... Jag tycker det låter bra med fyrkantiga bord, ni som ska ha det. Hade vi haft mer plats så kanske vi också gjort så. Tycker absolut ni ska ha ett avlångt honörsbord, inte fyrkantigt där. Lycka till med slutplaneringen allihopa!

• Januaribruden
    Red skrev 2011-11-16 08:02:50 följande:

Tiden rusar verkligen fram nu! Jag är verkligen imponerad av er som gör allt själva, skall ni fixa maten också? Jag har nästan nog med att fixa mig själv haha :)

Ja, vi ska fixa ALLT själva. Självklart har vi serveringspersonal + kökspersonal under festen men fram tills dess fixar vi allt själva. Vi ville inte lägga så mycket pengar på festen och tänkte att vi kunde fixa det mesta själva för att hålla kostanderna nere. Vår familj hjälper till att handla, laga mat och duka upp lokalen. Jag kan tillägga att jag gick restaurangskola på gymnasiet men jag har dock aldrig jobbat inom restauarng i verkliga livet... Men i början av detta år så kändes det busenkelt att fixa mat till 60 pers. Nu är vi 66 st och jag skulle väl kanske hellre lägga energin på annat. Men budgeten tillåter ingen catering så det är bara att bita i det sura äpplet och hoppas på det bästa..
  • Januaribruden
    misscharlotte skrev 2011-11-16 21:01:15 följande:
    Här är våra inbjudningskort (är galen i scrapbooking så jag tyckte det var kul och mer personligt att göra egna)

ÅÅåååå vilka fina kort!
  • Januaribruden
    pärlan01 skrev 2011-11-24 19:39:31 följande:
    Jag skulle nog ha tagit dom trånga, för dom brukar töja sej lite.

Lycka till med ditt val.
    Även om dem är trånga framme vid tån, som att dem är för små? Ska jag testa att gå med blöta strumpor osv?
  • Januaribruden

Idag har dom svensexa för min blivande. Han går just nu runt i en rosa kanindräkt, hahaha. Börjar bli nervös själv. Kan det vara min tur snart? Vi gifter ju oss 14/1 och ordnar allt själva så dom borde inte göra nåt helgen innan och innan dess är det jul och nyår så då är det ju bara tre helger i december kvar... Hjälp! Har nån av er blivit hippade än?

• Januaribruden

Vårat OSA var igår och det är faktiskt bara ett par som inte har osat. Vi gifter oss 14/1. Vi ordnar allt själva + det är juletider så därför satte vi osa just då. Om inte det här paret har hört av sig imorgon (m2bs kusin o kille) så smsar han dem och frågar/påminner. De vet ju om att vi ska gifta oss, dem har förmodligen bara glömt bort att osa... Hade varit skönt att veta dock. Bordsplaceringen är ingen enkel match! Vi är även en person för mycket... Trodde någon skulle tacka nej men så har det inte blivit. Men det blir nog bra ändå :)

• Januaribruden
    Wintercandles skrev 2011-11-28 19:32:36 följande:
    Låter som haft en kul dag :)
    Jag blev också hippad i lördags. Så himla mysig dag med tjejerna.
    Vad härligt! Kan du inte berätta mer om din möhippa?
  • Januaribruden

En vecka kvar!!! Nu är det mycket att tänka på och ordna så jag hinner inte ens blogga eller skriva i tråden här. Det mesta är under kontroll iaf :)
    Vi ska också ha fyrverkerier, tänkte ha det när vi kommer till festen (vi kommer efter gästerna eftersom vi vigs "själva" i stadshuset)
    Vi har ju också valt att göra ALLT själva. Jättebra tänkt förut men nu känns det liiite jobbigt. På fredag ska vi dekorera lokalen och laga all mat, förhoppningsvis behöver vi inte hålla på hela natten.
    Jag LÄNGTAR tills nästa lördag men det ska även bli så skönt när det är över! Då ska vi se fram emot vår bröllopsresa som bär av mot asien en vecka efter!

Vill passa på att önska er andra STORT LYCKA TILL!
    Ni om gift er idag- hoppas allt blev lika underbart som ni hoppats på!

• Januaribruden

HJälp, fredagen den 13e och dagen innan vår bröllopsdag. Blivande har vaknat med ont i halsen Vi ska fixa allt i lokalen i dag och förbereda maten där. Jag hoppas att dagen blir som planerat och att vi inte kommer hem allt för sent! Imorgon ska vi upp vid 8 för att åka mot frisören kl 11. Vigseln är i stadshuset 16.20 och festen i sollentuna 17.30. Tror jag kommer kunna slappna av först när vigseln är över. Nu är jag jättenervös!

• Januaribruden

Idag smäller! Tyvärr är jag inte utvilad, har sovit jättedåligt Men man borde väl orka med ändå? Vi stökade i lokalen i tio timmar igår så det är ju inte så konstigt att vi är helt slut. Men fint blev det

Svar på tråden Vinterbrudar - 2012