Vinterbrudar - 2012
Evelinas:
Räknade lite på dina mängder. Jag är ju absolut ingen expert men såhär tänker jag iaf :)
Brudskål: Man brukar räkna 6 glas cchampange per flaska. Isf har ni till 42 glas vilket jag tycker känns i minsta laget. De flesta brukar bjuda på påfyllning av brudskålen och även om ni har några chafförer är det ju vanligt att man kan dricka 1 glas champange så pass tidigt på kvällen och ändå köra senare på natten. Jag hade nog iaf velat ha 10 flaskor =60 glas =40*1,5
Till maten: Jag minns inte riktigt vad ni skall äta och känner ju inte era gäster, men har ni inte ganska liten andel vin (med alkohol)? Sedan har ni 8+8=16 16*5=80 glas alkoholfritt vin.
Bar: Här har ni ju rejält :)
Jag känner ju som sagt inte er eller era gäster, men är det så många som dricker alkoholfritt vin? Till maten och i baren har ni sammanlagt 38 flaskor, det är ju nästan en flaska per vuxen gäst? Jag älskar vin, men dricker inte så gärna alkoholfritt, tycker det smaka saft. Om jag kör eller inte vill dricka av annan anledning dricker jag mycket hellre lättöl eller cider.