misscharlotte skrev 2011-11-16 21:20:11 följande:
ÅH vilka fina färger! Jag älskar brunt, särskilt den bruna färgen ni har där! Jag skulle kört på vaniljfärgat häfte med mörkbrunt tryck. Fast jag förstår hur du tänker, det hade varit jäkligt snyggt med mörkbruna häften mot (antar jag) vita dukar och dukning? Men... jag skulle nog ändå valt vaniljvita häften. Ska det vara en brun kant runt häftena isåfall eller hur ser häftena ut i övrigt?
Festhäftena är enfärgade, så de är antingen vanilj eller bruna men foliering eller tryck. Sedan är inlagorna i vanilj och de fästes med en guldfärgad snodd.
Vi bestämde oss igår, och det blir mörkbruna med guldfärgad foliering! Det blir lite dyrare, men vi tror det blir riktigt fint och så håller vi samma stil på allt.
Dukningen har vi inte rikigt bestämt! Vi får välja på helvita dukar eller lite ljusbruna kraftigare linneaktigta. Det lutar åt det senare eftersom det passar så bra i lokalen och med våra färger. Ljusbruna är nog fel uttryck, de är liksom vita men kraftigt vävda där en del trådar är mörkare, hoppas ni förstår hur jag menar :)