Inlägg från: 120530 |Visa alla inlägg
  • 120530

Vinterbrudar - 2012

Idag fick jag svar på mitt mail ifrån konditorn. Hon lät trevlig och tyckte att vi skulle komma in till konditoriet och prata lite och se på bilder på bakelser de har gjort. Det tycke hon skulle passa bra att göra någon gång måndag-fredag innan kl.13. Jag förstår att alla inte har samma arbetstider, men jag tycker ändå att det är så komiskt att så många föreslår sådanan tider :) Fick svara att vi dels bor i en annan stad och att vi jobbar 7-16, så kan vi möjligtvis ses lite senare en eftermiddag...

Nästa måndag skall jag och mb2 på privatlektion i vals:) Dels för att kunna dansa lite fint under bröllopsvalsen men också för att det är roligt att prova saker tillsammans. Roligt skall det bli iaf! Skall ta med mig mina brudskor och ha på dem ett litet tag iaf, bra tillfälle att gå in dem. Hur gör ni, kan ni dansa?

• 120530
    Januaribrud skrev 2011-11-22 07:57:25 följande:

Har haft några dagar när jag inte ens har velat tänka på bröllopet. Har supermycket att göra på jobbet och mycket på schemat hemma så ibland blir det bara för mycket med all bröllopsplanering utöver detta.

Jaja, nya tag

Red: Vi skippar valsen. Känns inte viktigt för mig och vi ska inte ha någon dans efter middagen så jag tycker det känns lite krystat att vi ska dansa en vals bara för att. Kul för er att gå på kurs. Alltid kul att göra något ihop som du sa Vi får också förslag på tider mitt på dagen som vi inte kan komma på då vi jobbar dagtid båda två. Vår präst föreslog dock några förslag till träff på en lördag eller söndag. Det kändes också väldigt konstigt

Ibland blir det för mycket och då får man ta paus! Det är det som är bra med att vara ute i god tid vilket jag tror de flesta av oss är.

Vår webmaster ser ut att ha jobbat en del igårkväll, så nu är sidan nästan presentabel. Det betyder att vi kan börja adressera våra inbjudningar och kanske lägga dem på lådan i helgen :)

• 120530
    misscharlotte skrev 2011-11-22 08:34:48 följande:
    Jag kan INTE dansa. Min sambo kan dansa vals men jag har ingen aning om hur man gör så jag funderar antingen på att gå en snabbkurs på youtube ;) eller boka in en danslektion. Men vi måste verkligen dra ner på kostnaderna nu, detta bröllopet (som är meningen ska vara litet!) har redan dragit iväg rejält. Men jag ska kolla vad det kostar iallafall, det kan ju som du säger vara en rolig och mysig grej att göra tillsammans :)

Kul att ni ska träffa konditorn, men jag förstår dig gällande tiderna, fattar inte hur folk bara kan anta att man är ledig var och varannan dag. Var tror de man får pengar ifrån egentligen? De flesta jobbar ju faktiskt mån-fre 8-17 :)

Den här dansskolan tog 300kr för en 2 timmars privatektion så det tyckte jag var överkommligt. Vi försökte öva till youtube med det var ganska svårt. Tänkte ta en lektion nu och sedan öva själva. Sedan i början av februari tänkte vi ta en eller två till beroende på hur det går och hur roligt det är. Det hade varit roligt om vi kan vrivla runt lite stiligt under brudvalsen :)

Jag blir lite nyfiken när du säher att kostnaderna skenat iväg, vad var budgeten ifrån början och vad är den nu? Vår var 120´ och nu är vi nog uppe i 130´ så det har gått upp lite för oss också. Å adra sidan har vi räknat med att alla bjudna gäster kommer vilket vi vet att de inte kommer göra. Sedan har vi fått lite sponsring av våra föräldrar som vi inte räknade med ifrån början.

• 120530
    Sofia K skrev 2011-11-22 10:06:42 följande:
    SKOR?!

Ar det nagon som har forslag pa var man kan ha for skor pa ett februaribrollop?
    Om det blir en san dar riktigt kall dag med en massa sno som vi hoppas, sa maste ju skorna vara lampliga, atminstone stunderna vi ar utomhus vid forflyttning, fotografering mm.
    Jag tanker mig nanting liknande: www.brandos.se/wildflower/chevonn e-01460621-97-ivory/a40639
    och att eventuellt ha en ytterligare, mer oppen sko for att anvanda inomhus sen.
    Har ni nagra andra forslag pa vinterbrudskor? Och aven pa var man kan hitta dom?

Tacksam!

Jag skall ha två olika skor, ett par inomhus under vigsel och fest, och ett par under fotografering utomhus samt under transporter. Så här ser de ut :)

Skor - Wildflower: Camelia | Parbild Skor - Marc: Elba | Parbild

• 120530
    Sofia K skrev 2011-11-22 12:37:07 följande:
    pärlan01 skrev 2011-11-22 11:15:32 följande:
    Red: Jag tro vi har likadana av dom ljusa. ska sätta ut en bild på mina =)
    Jattefina, bada tva! Ingen dum ide' att ha en morkare utomhus, jag har varit ratt inkord pa att jag maste hitta vita.. Tack for tipset! :)
    Jag har tänkt använda dem efter (och kanske före) bröllopet också. Jag blev helt kär i dem men hade nog inte köpt dem om det inte vore för bröllopet, de var både lite för dyra och för höga att ha som vardagsskor. Nu har jag ju ett par "fin-vinterskor" också :)
  • 120530
    Sofia K skrev 2011-11-22 16:09:22 följande:
    Det ska jag kolla! Bra priser ocksa, alltid valkommet :)
    Har ocksa tankt pa att det ar viktigt att klacken maste vara lika hog pa bada... Men bra att veta att fler tanker sig tva par skor for dagen!  
    Klacken på mina uteskor är faktiskt 1 cm längre. När man går skall ju fållen på klänningen precis nå till marken och det ville jag inte utomhus om det skulle vara snö eller ännu värre slask. Man kan ju såklart hålla upp klänningen men jag tyckte det kändes smidigt!
    misscharlotte skrev 2011-11-22 16:50:10 följande:
    Måste väl införskaffa ett par vita nylonstrumpor eller nåt i den stilen också, annars fryser man väl ihjäl när man ska ut i minusgraderna

Nån som funderat på handskar? Såna där fina vita sidenhandskar upp till armbågarna?

Jag var inne på det först, men eftersom jag ska ha en vit pälscape när vi går ut så kanske det blir för mycket med handskar också? Och då ser man ju inte ringen heller
    Jag funderar på handskar utomhus men tror inte jag kommer att ha det. Jag har en bolero att ha inomhus och en jacka med 3/4-ärm att ha utomhus, så det blir kanske lite väl mycket då.  Jag har vita strumpbyxor att ha inomhus. Sedan har jag ett par vita knöhöga stickade stumpor ifrån twillfit som jag tänker ha på mig utomhus om jag fryser Glad
    misscharlotte skrev 2011-11-22 17:18:41 följande:
    Jättefina skor!! Var har du köpt dom då?
    Brandos! Beställde hem 5 par och provade och skickade sedan hem 3. Jättesmidigt!
  • 120530
    misscharlotte skrev 2011-11-22 16:33:34 följande:
    Alltså, grejen är att vi inte hade nån budget från början. Vi hade bara tänkt att det skulle bli litet, mysigt, bara närmaste familjen och det enda som kommer kosta är maten, tårtan, kläderna och ringen... maten betalar svärmor, kläderna betalar våra föräldrar, det enda av detta vi själva betalar är tårtan och ringen, men utöver det blev det ju en massa saker som jag inte tänkt på innan Vi började ju planera bröllop bara för typ 1-2 månader sen
    Nu blev det ju även håruppsättning, slöja, skor, bordsdekoration, servetter, inbjudningskort +  bordsplaceringskort (som jag visserligen gör själv, men vissa pysselgrejer behövde jag köpa in som jag inte hade hemma), dricka mm. Så även om varje sak inte kostar så mkt för sig så blir det ju mycket tillsammans. Sen om jag ska ha stolsöverdrag, danslektion, ev manikyr och massa annat extra som jag inte tänkt på innan så blir det ju helt plötsligt en helt annan dimension på utgifterna
    För oss är det också småsaker som fått det att gå upp lite. Vi har inte valt till någon stor grej utan det har varit lite här och lite där. Men men, nu får vi det precis som vi vill ha det också!
  • 120530
    Mahy skrev 2011-11-22 22:11:58 följande:
    Jag har fortfarande inte köpt skor :( och hon som ska/skulle göra tårtan har slutat höra av sig! Blir trött :(

Du har ju gott om tid att hitta skor :) Hur höga vill du ha? Klassiskt "brudiga" eller lite tuffare? Brandos och Nelly har jättemycket, Brandos har ju fri frakt och fri retur också. Annars får du ge dig ut i mellandagsrean. Du ska se att det löser sig, skor som är så roligt att handla :)

Värre med konditorn? Har ni skriftligt på att hon skall göra er tårta? Är det ett företag eller en privatperson?

• 120530

Vad ni skriver :) Så billiga tårtor alla verkar hitta. Jag får nog ge mig ut på en konditoritur och se vad de kostar här. 49 kr biten tycker jag låter som ett kanonpris!

Sofia K: Jag har en bolero och en kort jacka i fuskpäls, båda ifrån lightinabox.com. Bilder finns i mitt galleri om du vill se dem!

• 120530
    Annixa skrev 2011-11-23 14:09:22 följande:
    Å idag fick vi våra vigselbevis! Jag blev så glad, kan inte fatta än att vi ska verkligen gifta oss!

Var på stan idag å skulle köpa siden band som fattades till några av inbjudningskorten å givetvis fanns inte det! jag vill ju skicka iväg alla inbjudningar samtidigt!

Jäklar måste nog börja kanske boka tårtor å bukett, skorna till barnen har jag inte heller hittat å min blivades kläder är inte heller klara, just nu känns det som om det inget händer å stressad blir jag!

Vi har också fått våra, det känndes stort :) Stressa inte upp dig, du har ju tre hela månader kvar. Om jag vore du skulle jag börja med att fixa kläderna till din mb2, det känns som den största punkten på din "kvar-att-göra-lista".

Jag håller också på som bäst med bukett och tårta. Roligt att pyssla med tycker jag, inte så stort och ångestladdat som tex klänning haha!

Svar på tråden Vinterbrudar - 2012