Januaribrud skrev 2012-01-17 10:05:42 följande:
Jag har också en galen vecka denna veckan. Inne på sista veckan innan bröllopet på lördag! Tillråga på allt började min blivande också på ett nytt jobb denna veckan. Det innebär rätt lång resväg till och från jobbet så han är inte hemma förän lite senare på kvällen. Jobba, hämta dottern på dagis, laga mat...ja inte mkt tid över till bröllopspyssel... bra tajmat av oss... Tänk vad mycket tid vi ska ha över sedan efter vi har gift oss
Tills saken hör att jag är lite dålig på att be om hjälp. Jag är van vid och vill gärna klara allt själv. Det är väl en kombination av att inte vilja ligga någon till last och att jag ev har ett liiitet kontrollbehov Det har iaf gjort att de här sista veckorna har varit väldigt stressiga.
Jag tycker det låter som en bra bordsplacering. Då har ni ju överblick över alla era gäster från er plats vid huvudändan av bordet vilket kan kännas bra
Då är vi lika, jag ber inte heller om hjälp. Mitt konrollbehov är nog minst medelstort ;) Nu har jag faktiskt bett mb2 att smörja mina skor, det är ett lagom viktigt jobba att lämna över haha!
Jag tror också att vi får bra överblick. Sedan funderar vi faktiskt på att sätta tänan och bestman närmst oss och sedan mina föräldrar mitt emot varandra. Sedan två par med vänner och sedan mb2s föräldrar. Man jag är väldigt kluven angående det... Å ena sidan vill jag hellre sitta med vänner som vi träffar mer sällan än med mina föräldrar som vi äter middag med jätteofta, å andra sidan är det ju en speciell dag då de kanske vill sitta med oss.
Vi är lite inne på att sätta alla par mittemot varandra. Så känner ingen sig ensam! Vi har suttit så på ett bröllop och jag tyckte det fungerade väldigt bra. Jag pratade med min bordsherre och mb2 med sin bordsdam, sedan började vi prata alla fyra. det tror jag inte att vi hade gjort lika lätt om vi varit fyra stycken som inte kände varandra. Vad tror ni om det?