Red skrev 2011-10-28 07:25:46 följande:
Jag tycker också att kuvertavgiften skall vara max vad maten kostar. jag tycker inte att gästerna skall vara med och betala för brudklänning, håruppsättning eller liknande. Det får brudparet isf anpassa efter sin egen plånbok.
Tack för tummarna! Det gick hyfast. Själva fläcken syns inte men jag tycker man ser den större vattenfläcken svagt, svagt i vissa ljus. Får se om jag stör mig på det eller om jag lämnar in just den kudden för kemtvätt. Men jag tror att jag gjorde rätt som gav mig på den direkt, det syns knappt alls jämfört med innan jag tog på Yes.
Jag förstår att det blir så när man får barn! Soffan kostade 26´, vi har haft den i 5 år redan och den ser fortfarande ut som ny. Så får vi barn efter bröllopet, och sedan tar det några år innan de är "rumsrena" så passar det nog lagom att byta ut den när den efter det. Men det känns ju onödigt att jag skall sitta och fläcka ned den redan innan barnen kommer haha!
Precis! Det känns mkt bätter nu efter vad jag har hört vad ni skriver
. Jag är så glad att den möjligheten finns, vi kommer vara ca 80pers.
Vad bra att fläcken gick bort, det är säkert bara du som ser den där vattenfläcken
.
skrattar det blir ju perfekt. det är så roligt när man får ha det fint!
Januaribrud skrev 2011-10-28 08:20:18 följande:
Jag ska ha ett hårband med en kombination av spets och sidenband i håret. Har en riktigt kort frisyr så kan inte göra någon uppsättning som ni andra.
Även jag tycker att det är helt ok att ta ut en rimlig kuvertavgift och skulle inte ha några som helst problem med det om någon bjöd mig på ett sådant bröllop
Å det lät ju jäte fint, får man fråga vart du har köpt det?
Mahy skrev 2011-10-28 08:36:29 följande:
haha de här ungarna är helt vilda, jag avgudar dem! sista jag var barnvakt var vi på MCD, (höjden av lyx) och flickan (3år) och jag står längst fram i kassan och ska betala, Till saken hör att jag har på min en kort lite vid kjol och tjocka strumpbyxor, Plötsligt känner jag en liten hand på rumpan, men aja spelar ingenr roll för mig, tills jag inser att hon med andra handen håller upp kjolen...Kändes fantastiskt! Så nu har jag visar rumpan för hela MCD...Men roligare barn finns inte! Det är så sjuka saker som händer hela tiden! Jag hoppas att mina barn blir lika intressanta och fantasifulla som de här tre :) Men jag måste säga att hellre ketchup än som hennes storebror dricka rakt ur tvålflaskan, men han blev ren :)
Helt underbart! Ja man vet aldrig vad som händer när det finns barn runtom en! helt underbart, många skratt!