Vinterbrudar - 2012
Tycker den här är fin, annorlunda cake topp, Verkligen jag! Min sambo är mer traditionel
Vad ska ni ha för tårta?
man ska nog vara tacksam när man läser alla historier om hemska svärmödra här på BT, :)
Statusuppdatering igen, längesedan nu!
- Maten är bestämd, vi väntar nu på renskriven sammanfattning ifrån kocken
- Frisören är bokad, har också bokat tid en veckan innan för klipp, färg och provuppsättning
- Nu har vi skrivit på hindersansökan, lagt den i addresserat kuvert och frankerat. Läggs på lådan ikväll :)
- Vi har börjat knåpa med festhäftet nu, och har bestämt ungeför vad det skall innehålla och hur många sidor vi vill ha.
- Har förberett för ytterligare en beställning på calligraphen. Det blir bordplaceringar i samma stil som våra inbjudningar och långsmala festhäften. Vigselprogrammen blir enklare vikta papper som vi skriver ut själva.
Att göra:
- Addressera kuverten som skall skicka ut i slutet av november.
- Jobba vidare på festhäften och vigselprogram
- Förbereda vigselakten
- Skall fortfarande gå ner något kilo ;)
Ja, vi har kommit ganska långt! Men det är fortfarande mycket att fixa om man som vi är perfektionister :) Festhäftet tar nog sin tid och vigselcermonin får vi ju ordna själva.
Jag är ganska smal, 63 kg på 178 cm, men jag vill vara liiite, liiite smalare tills bröllopet. Man vill ju vara i sitt livs form! Så jag har anmält mig till Göteborgsvarvet och tränar ganska mycket. Drömmen vore om jag vägde 60 kg blankt på bröllopsdagen!
Vi behåller våra respektive efternamn tills vidare. I framtiden vill vi gärna ta ett eget gemensamt namn. Kommer förhoppningsvis komma på något fint innan framtida barn föds för då vill jag att vi skall heta samma :)
Pga tidigare nämde problem med svärmor skulle jag aldrig någonsin ta deras namn, och han tycker mitt är för vanligt för att det skall vara värt krånglet att byta. Vi har son-namn båda två. Kommer vi inte på något innan det kommer barn tror jag faktiskt han kan tänka sig att ta mitt...