Inlägg från: Tittij |Visa alla inlägg
  • Tittij

ATt det ska vara så förb*nnat svårt att hitta en sko med rund tå!!

Börjar tröttna på att leta skor nu. Tänk, det var en mening jag aldrig trott jag skulle säga

Jag vill ha stängd sko med rund tå (kommer ha vita nylonstrumpor och då är sandaletter och ppep toe uteslutet!). Den får inte vara för hög, ska ha ett vristband och nån söt detalj, gärna lite bling bling.

Har hittat en sko, men då självklart inte hittat nån sida som skeppar till Sverige; Benkamin Adams Liza.

Sen älskar jag även en sko på Lillys hemsida, men då har ju den självklart öppen tå...

NU ÄR JAG LESS PÅ ATT LETA SKOR!!!! Jag har kollat på över 10 000 skor på Ebay och andra sidor, men hittar ingen som är perfekt. Hittade även en på Matildas fest som var ok, men inte perfekt, men nu har ju de beställnings-stopp.

Hjälp mig! Nån som kan tipsa om en sko med rund tå som påminner om den här stilen?? 
  • Svar på tråden ATt det ska vara så förb*nnat svårt att hitta en sko med rund tå!!
  • Tittij

Benjamin Adams heter han ju

• Tittij

Ja fast som jag skrev så tar de ju tyvärr inga fler beställningar just nu. Har hört nåt om att de håller på att byta leverantör.

• Tittij
    EA83 skrev 2011-05-31 22:07:58 följande:

shop.textalk.se/se/artgrp.php?offset=0&sort=&...

kollat här? Man verkar kunna bestämma mycket själv. Jag har bara ögnat igenom men texten Man kan även komma med önskemål, så som ändringar av tån. Man vill kanske ha en rund tå, eller en trubbig tå, istället för spetsig.
    gör ju att det låter som något för dig...

Det låter ju jättebra! Har sett några skor där som skulle bli perfekta om man kunde ändra tån! Tusen tack för tipset!

Tusen tack n i andra oxå! VAd gulliga ni är som orkar sitta och länka till massa skor! Ska gå igenom alla och kolla, blir nån länk här och nån där, medan jag jagar mina två skruttungar runt huset så de inte hittar på för många hyss Återkommer lite senare så får vi se om ni hittat MIN sko! Tusen tack!!  
  • Tittij
    Kattpoet skrev 2011-06-01 14:11:15 följande:
    Här är lite annorlunda men väldigt sköna skor. Tydligen är det poppis med Hollywood stjärnor.
    Var då?
  • Tittij
    EA83 skrev 2011-05-31 22:07:58 följande:

shop.textalk.se/se/artgrp.php?offset=0&sort=&...

kollat här? Man verkar kunna bestämma mycket själv. Jag har bara ögnat igenom men texten Man kan även komma med önskemål, så som ändringar av tån. Man vill kanske ha en rund tå, eller en trubbig tå, istället för spetsig.

gör ju att det låter som något för dig...

Tusen tack för länken! Har mailat dem om en sko jag gillar så får vi se om den går att få med rund tå!
    Moemoe skrev 2011-05-31 22:56:01 följande:

Här är skon från Benjamin Adams, har själv köpt från denna sida så de levererar till Sverige:

www.shoebuy.com/benjamin-adams-london-liza/37...

Åh tack!! Då vet jag var jag kan få tag i den om det blir den! Älskar skon, dock lite dyr... Om inte länken ovanför kan fixa rund tå så blir det Benjamin Adams!! Tyvärr gillar jag ingen av alla skor Brandos har.. 
    MammaKarin skrev 2011-05-31 23:11:11 följande:
    Jag har sett en jättesöt sko med rund tå i butiken Serny´s i Ängelholm. Tror dock inte att de har någon websida men du kan ju ringa dem och höra vad det är för märke om du vill.
    Men vad gulligt av dgig! Tack söta du!! Men nu har jag ju fått två bra tips, så jag ska undersöka dem först. Annars inboxar jag dig om det inte funkar! Tack!!
    Syrinx skrev 2011-05-31 23:21:33 följande:
    Ja, det finns många fula brudskor! Letade runt lite och hittade några grejer; vet inte om det är något som passar men lite andra tips iallafall.

www.have2have.se/product.asp?product=8588 - lite lägre vristrem

etsy.com har överhuvudtaget mycket vackert, om du har tid att sitta och leta.
    Lycka till, hoppas du hittar nåt fint!
    TAack för alla länkarna, vad gulligt av dig! Jag gillade den från Have2Have. Dock inte 100% perfekt, men absolut ett alternativ! Ja Etsy är fantastiskt! Har beställt lite grann därifrån till bröllopet. Man kan ruinera sig på den sidan!! 
    Charmina skrev 2011-06-01 09:20:37 följande:
    Jag tror att du får sänka dina krav på hur du bestämt att din sko skall se ut om du tittat på över 10.000 skor på E-bay m.fl sidor.

Det finns massa skor med stängd rundad tå som är fina. Tänk också på att skorna inte syns så mycket.

Lycka till :)
    Nej jag tänker inte sänka mina krav! Jag ÄLSKAR skor och är den nån gång i livet jag vill ha mina drömskor så är det nu! Och jag vet att skorna inte kommer synas massor, men jag vill iallafall vara perfekt från topp till tå. DEssutom är kruxet att jag gärna vill kunna använda skorna även efter bröllopet, så det får inte bli en "brudsko". Jag vill även tycka att den är fin till sommarklänningar efteråt.. Jakten fortsätter.. Åh vilka fina skor!!! Gillar allihop. Men då jag varit mammaleidg i nästan 3 år nu kan jag inte trippa runt i såna klackar än på ett tag. Har helt glömt bort hur man går i högklackat och måste ta en lite lägre klack så jag inte ligger raklång i altargången
  • Tittij

Tack loluna och Kattpoet. Inte riktigt vad jag söker dock, men gulligt att ni tar er tid att hjälpa mig. Kram

• Tittij
    Pabilla skrev 2011-06-01 16:35:47 följande:

Passar de här med dina önskemål? 550 kr också, inte så dyrt!

Söta och bra pris. Dock lite för "brudiga" för min smak.. Jag är jättebesvärlig nu...
  • Tittij
    Miceme skrev 2011-06-01 16:50:39 följande:
    Jag har de skorna från lilly och dem är jättesköna att gå i och sitter jättebra på foten. Jag har för mig att jag sett ettpar liknande dem med stängd tå.... Jag ska kika runt lite och se om jag hittar dem
    Åh det vore ju toppen!! Hoppas du hittar dem!!!!! 
  • Tittij

Haha såg nu att du länkat längre ner. Tusen tack, men lite för mycket ballerinasko-känsla över dem. Men tacl för tipset om Lilly-skorna! Alltid bra att spara några kronor om det blir dem. Kruxet är ju att jag tänkt ha vita strumpor och då funkar ju inte peep toe.. Kanske får överväga att inte ha strumpor, men då blir blivande mannen lite besviken

Svar på tråden ATt det ska vara så förb*nnat svårt att hitta en sko med rund tå!!