awarwen skrev 2011-06-01 11:56:24 följande:
Jag instämmer helt och fullt!
Jag har en 23-åring!!!! som gäst som nu velar om han "kan" komma eller inte pga att han kanske får besök från kompisar som eventuellt kommer hit från USA.
Vi har också bordsplacering och min toastmadame rycker och sliter i den för att hon vill ha in den i festprogrammet. Jag kan inte lämna den ifrån mig nu pga att den här killen inte kan bestämma sig.
Om han visste att de kanske kommer varför tackade han då ja till bröllopet?
Om han tackade ja till bröllopet varför bjöd han då hit dem? (Vilket han tydligen har gjort har jag fått veta)
Bröllopet har han vetat om i 1 år och ändå kan han inte planera!?
Det där du skriver om att man måste lära sig att ta ansvar håller jag med om heeeeeeeeeeeeeeeeelt!!!!
Det är skitfrustrerande när folk är så nonchalanta och inte inser vilket arbete det ligger bakom.
Jag har fått höra "det löser sig" "det är väl inte så noga" m.m. i all oändlighet nu.
Jag tycker iofs att det verkar lite tufft att han inte skulle få bjuda hit dem för att han skall på bröllop, men jag förstår vad du menar. Men åker man från USA så stannar man väl mer än en dag och då kan väl han gå på bröllop och vännerna klara sig själva? De är ju inga barn.
Folk som inte kan bestämma sig är superirriterande. Jag tycker man faktiskt får kräva svar av dem.
OCh det där med att "det ordnar sig" gör att jag ser rött. Jag tycker nästan alltid det är så när man försöker få till någonting riktigt bra, då är det någon som komemr och säger att man skall "stressa ned, och det ordnar sig" och i slutänden visar det sig ALLTID att det inte blir så bra som man ville bara för att folk inte lyssnar/nonchalerar det man säger. (Nu menar jag inte bridezillas med orimliga önskemål, men om folk bara gjorde det de lovade eller tackade nej istället för att själva bestämma att det itne är så viktigt eller hålla på och klaga så skulle det bli så otroligt mycket lättare.)