• awarwen

Ahhhh!!! Hur tänker folk?!

Jag instämmer helt och fullt!
    Jag har en 23-åring!!!! som gäst som nu velar om han "kan" komma eller inte pga att han kanske får besök från kompisar som eventuellt kommer hit från USA.
    Vi har också bordsplacering och min toastmadame rycker och sliter i den för att hon vill ha in den i festprogrammet. Jag kan inte lämna den ifrån mig nu pga att den här killen inte kan bestämma sig.
    Om han visste att de kanske kommer varför tackade han då ja till bröllopet?
    Om han tackade ja till bröllopet varför bjöd han då hit dem? (Vilket han tydligen har gjort har jag fått veta)
    Bröllopet har han vetat om i 1 år och ändå kan han inte planera!?

Det där du skriver om att man måste lära sig att ta ansvar håller jag med om heeeeeeeeeeeeeeeeelt!!!!
    Det är skitfrustrerande när folk är så nonchalanta och inte inser vilket arbete det ligger bakom.
    Jag har fått höra "det löser sig" "det är väl inte så noga" m.m. i all oändlighet nu. 

• awarwen
    Sebastiána skrev 2011-06-01 13:22:00 följande:
    Jag pratade med killarnas mamma för en vecka sedan eftersom jag behövde lite information att ha med i gästpresentationen. Kunde hon inte klckt ur sig då att de inte tänkte komma? Men det har de väl kommit på nu och föräldrarna låter väl dessa "barn" göra som de vill.

Om de sagt till för en månad sedan ( 1 månad efter OSA) hade det varit OK. Då var inte bordsplaceringen klar och vi hade inte gjort upp det sista med cateringfirman. Att komma idag, 3 dagar innan bröllopet, och säga att man hellre går på festival... det är så oerhört oförskämt och nonchalant enligt mig. Men jag är kanske bara en tråkig tant. Det är kanske så det är nu för tiden.

Och tänk, min kusin på andra sidan av släkten - 22 år - han är inte ens bjuden på bröllopet (det är ingen på den sidan eftersom vi inhte umgås). Han kan ändå tänka sig att ställa upp och vara bartender.
    Det är väldigt ouppfostrat, nonchalant och fräckt att komma bara 3 dagar innan bröllopet och säga att man inte kommer, speciellt med tanke på anledningen de har. Föräldrarna eller annan vuxen kunde förklarat för dem att så gör man inte. En festival återkommer alltid i någon stad, sommar efter sommar, men ert bröllop är ju här och nu. Det borde väga tyngre.
    Om folk sen blir sjuka eller något annat händer som gör att de i sista minuten ställer in att komma, så har alla överseende med och förståelse för det. Det är sånt som händer.
    Men... att själv välja att inte komma pga att man hittat något "roligare" och sen kläcker ur sig det 3 dagar innan... då borde man hängas i öronen i en gran Flört  (och jaa, jag skämtade där, så ingen behöver förfasa sig)
Svar på tråden Ahhhh!!! Hur tänker folk?!