Är jag gravid?
För ca 6 veckor sedan började jag misstänka att jag var gravid. Mådde så helsikes illa varje dag, dock började det runt 11-14 sen kunde det hålla på hela dagen och kvällen. Gjorde då ett graviditetstest när jag skulle få min mens och det blev negativt. Mensen kom som vanligt men varade hälften så länge och det kom inte lika mycket som vanligt. Sen så går jag på p-piller och har gjort i många år, och vad jag har förstått det som då så får man ingen "riktig" mens. Känner lite att jag inte kan titta efter den då.
illamåendet fortsatte i hela tre veckor. Höll på att spy flera gången men det gick aldrig så långt. Mår fortfarande illa en del, men inte så som dom tre veckorna.
Det känns även om att mina bröst har blivit lite fylligare, jag går på toaletten 10 gånger mer än vanligt. Brukar inte ha så stort behov av det annars men när jag nu blir kissnödig så är det akut!!!
Gaser har jag också fått den senaste tiden, men är vanligt.
Känner också att jag har ont i magen och när jag anstränger mig så känns det inne i magen. Trycker jag på magen gör det också ont inne i och det känns en lång stund efter.
Tycker på senaste tiden också att jag har blivit lite tjock om magen. Har ätit en del skräp senaste tiden också, men jag brukar aldrig bli stor om magen, inte på detta viset iallafall. En annan tanke är också att jag lurar mig själv och att jag blir lite skengravid, och att magen därför är större.
Är även trött, gråter mycket (Har det ganska tufft på jobb just nu, men samtidigt har jag aldrig låtit sånt trycka ner mig känslomässigt förr. Känner mig också lite trött, och jag mår väldigt kontigt. Inte dåligt, men konstigt. Ingen känsla jag känner igen från innan.
Någon som har varit gravid som känner igen sig på mina symptom?
Ska ha mens igen i helgen så jag ska testa mig då. Har köpt hem tre test så blir alla negativa borde det ju inte vara något.
Långt inlägg, säkert jätte äckligt också med alla beskrivningar.
Tycker bara att det är så himla jobbigt att undra!!!