Zelmah skrev 2011-06-06 20:55:49 följande:
Gottblåbär skrev 2011-06-06 19:55:07 följande:
Vår tre rätters kommer inte börja frören tidigast 19 gissar jag på, sen efter de bröllopstårta och vi ska ha godsbuffe. Tror ni att folk orkar äta natta mat.. Funderar faktiskt på att köra kanelbulle och mjölk som någon skrev!
Jag är alltid superhungrig vid 01-02-tiden eftersom jag aldrig äter mig proppmätt för att jag inte hinner äta innan alla andra ätit upp haha. Nä men jag tycker att nattamaten på bröllop ofta är väldigt uppskattad av många gäster. Hade jag kommit på ett bröllop och det inte kom nattamat hade jag undrat om nåt blivit fel.. eller nä det hade jag inte men jag hade blitt ganska besviken eftersom jag hade blivit hungrig/sugen fram på natten.. Ofta blir man ju mer hungrig när man druckit alkohol också. Sen kan det ju även vara bra med lite bukfylla för en del så att alkoholen blandas..
Bulle gillar kanske vissa, men jag vill ha salt eller nåt matigt sådär på kvällen. Man har ju redan ätit sliskig tårta och förmodligen även dessert så mer socker känns inte lockande. Själv hatar jag sött så att få i mig både dessert o tårta är mer än nog. Men alla är ju olika.
TS - focaccian låter kanongod, och lite parma/serranoskinka till hade vart pricken över i:et. Gott med sältan från oliverna, fetan och skinkan... mmm namnam... blir sugen nu när jag sitter här...
Men en fråga.. kan man göra focaccia dagen innan eller ska nån annan göra dem åt er samma dag? Själv kommer vi nog köra på Bullens pilsnerkorv för att det blir så himla enkelt. Men annars lät ju focaccia kanongott... pizzabullar är inte heller fel :)
Ja, man kan göra foccacian en vecka innan o frysa in den
!
Sen e det bara att ta ut den på dagen D:)
Lycka till om ni serverar det!