• ElevenSeven

Bära vit kofta som gäst?

Jag ska på bröllop!

Har hittat en fin blå klänning med vita prickar som jag tänkte ha på mig.

Skulle vilja ha en vit kofta till eftersom det blir för bart annars. Vad tycker ni, kan jag bära vitt? Jag kommer ju inte vara klädd i helvitt.

• Svar på tråden Bära vit kofta som gäst?
  • MochR

jag tycker att det är ok att ha en vit kofta. Själv har jag haft både vit sjal eller kofta när jag har varit på bröllop till färgade klänningar och jag skulle inte ta illa upp ifall någon av mina gäster hade vitt kofta till klänningen!

• Freakie

Tycker också det är helt okej om en gäst har en vit kofta eller bolero

• Gwennie

Äsch, bry dig inte om det, du - vitt är fint! Det har jag själv haft flera gånger och det har inte kännts konstigt och jag har inte fått några kommentarer om det. Det är ju bara snyggt och somrigt :)

Undrar om det bara är rykten som gör att stackars gäster går oroar sig eller om brudar i allmänhet faktiskt tar väldigt illa upp om gästerna bär något vitt...? Min mamma har köpt vita skor inför vårt bröllop och hennes granne gick helt i taket och menade att det var helt uteslutet! Stackars mamma blev alldeles nervös och kände sig tvungen att ringa och fråga mig. Tröstade henne och sa att hon fick ha en hel brudutstyrsel på sig om hon ville, bara den inte var lika snygg som min... ;)

• Ankis88

Vit kofta till blå klänning låter jättefint

• majflicka

jag hade vit kavaj o vita skor som tärna till helgrå klänning så jag tycker det går helbra :) och ja - bruden var definitivt med på det :)

• Syrinx

Superbra! Man kan absolut ha delvis vitt på bröllop - bara man inte kommer i en vit(-aktig) klänning så är det okej. Det blir jättefint och somrigt med en vit kofta till din blå klänning!

• ClaraH

Helt Ok med vit kofta eller kavaj. Det brukar vara vanligt. Det är heltvit kläning som går bort.

• MochN

jag tycker det är helt okej att ha en vit kofta till en färgad kläning!
    så det tycker verkligen att du ska köra på!

• förlovadflicka
    Gwennie skrev 2011-06-05 20:26:33 följande:
    Äsch, bry dig inte om det, du - vitt är fint! Det har jag själv haft flera gånger och det har inte kännts konstigt och jag har inte fått några kommentarer om det. Det är ju bara snyggt och somrigt :)

Undrar om det bara är rykten som gör att stackars gäster går oroar sig eller om brudar i allmänhet faktiskt tar väldigt illa upp om gästerna bär något vitt...? Min mamma har köpt vita skor inför vårt bröllop och hennes granne gick helt i taket och menade att det var helt uteslutet! Stackars mamma blev alldeles nervös och kände sig tvungen att ringa och fråga mig. Tröstade henne och sa att hon fick ha en hel brudutstyrsel på sig om hon ville, bara den inte var lika snygg som min... ;)
    Jag kanske är fånig men jag hade tagit illa upp om någon kommit i en vit klänning och har diskuterat detta med många andra som tycker samma. Men vita skor eller vit kofta är helt ok :)
  • ElevenSeven

Jag kommer ha den vita koftan. Som sagt, jag kommer ju inte vara helt klädd i vitt. Nu när jag tänkte efter hade flera av mina gäster vitt på sig på mitt bröllop och jag brydde mig inte alls!

Svar på tråden Bära vit kofta som gäst?