Inlägg från: käresta |Visa alla inlägg
  • käresta

Budjet dilemma, ge råd

Detta har börjat störa mig enormt. Bröllopet är om knappt 2 mån.
    Karln ville ha bröllopet på herrgård/slott. Det är jätteromantiskt men dyrt.
    Vi måste begränsa gästar till max 60st.Då blir det ingen dricka och ingen tårta för det spräcker budgeten.
    Dock ingår allt med dukning, servering, blomster dekoration, stora ytor.
    För mig gör det inget om det är alkoholfritt.

Det som är dilemmat är: På det billigare stället skulle vi kunna ta catering, ca 90gäster, ha tårta m.m.
    och spara minst 10000kr. Dock finns ingen plats för ens en bröllopsdans, vi måste skaffa dukar från någonstans och städa själv.

Vi gillar första alternativet men då är budjeten max, hans kostymkostnad är inte ens inräknad (2500kr) och tårtan kostar minst 8000kr. Tar vi det utifrån tar herrgårn en dyr serveringskostnad och på så vis blir den billiga tårtan lika dyr, suck! Kostymen kan jag tala om att vi hinner spara till men ej 8000kr till.

Råd!!!!

• Svar på tråden Budjet dilemma, ge råd
  • käresta

Det blir nog det billigare alternativet dock har stora problem med att hitta lokal/festvåning där jag får städning m.m.
    För detta vill jag ha. Har ingen annan som hjälper mig med allt praktiskt och känns som det blir annars jag själv som får på min egna bröllopsdag servera alla. Man kan börja gråta för mindre!

Funderar igen på att resa utomlands och gifta mig
    det är i och för sig trevligt men hade velat hellre ha familj o vänner med.

Fick ett dyrt förslag men (inga namn nämnda vilket företag) men väldigt luddigt om vad som ingick och
    det tycker jag inte om. Bad om en fullständigt förslag men har ej fått. Tar jag detta alternativ får jag dessutom förskottsbet.

Känns inte bra.

Svar på tråden Budjet dilemma, ge råd