Chicita skrev 2011-06-07 13:08:24 följande:
Och så ska man väl ha en sån där långdragen och tråkig presentöppning också tycker du?
Det som kan ta ner stämningen flera hack på vilken tillställning som helst...
Vi har önskat att gästerna följer vårt tema istället för presenter.
Men eftersom vi fick höra att "det är klart att ni ska ha nåt" från flera håll så har vi sagt att vi hellre tar ett bidrag till bröllopsresan i så fall än att få saker som vi ändå inte har plats för eller kanske ens vill ha. Men vi har poängterat att vi önskar oss inget alls egentligen.
Jag skulle aldrig sälja en present vidare. Hellre får den stå i ett skåp och samla damm. Jag har nämligen varit med om att mitt ex fick frågan från sin faster med make, om "vart han hade den där fina vasen som han fått i 25-årspresent" och hur besvikna dom blev när han inte hade den kvar... Han försökte säga att han hade tappat den i golvet. Men tydligen hade den varit okrossbar... så dom köpte inte den förklaringen... Dom gick istället därifrån uppriktigt ledsna och vad jag vet så har han inte fått nåt annat av dom efter det heller...
Det får man naturligtvis göra om man vill. Personligen vill jag låta presentöppningen ske dagen efter och sedan skicka ett personligt tackbrev till varje gäst.
Jag tycker att det är girigt att önska sig pengar, gäster ska inte behöva betala bröllopsresan och det hör till att få bröllopspresenter som ska vara till nytta i det nya.
MEN så är jag också traditionell. Jag gifter mig blott en gång och barn kommer efter giftermål. Hus kommer i samband med giftermål och inga trash the dress foton ska tas. Bröllopsresan bekostas inte av gästerna och den ska ske senast någon dag efter vigseln. Giftermål sker när båda parterna har en stadig ekonomi, när allting kan bekostas på egen hand.
SEDAN får alla andra göra precis som de vill men får jag en inbjudan där brudpar önskar sig pengar kommer de att få en bröllopspresent av mig.