Ge pengar till brudparet....Hur mycket?
Det är svårt det där, jag handlar ofta presenter som har ett större värde än det jag faktiskt betalar. Jag är ute i god tid, tänker mycket och köper ofta till bra priser. Därför blir det dumt att ge bort pengar.
Vi har önskat oss pengar (för vissa tycker faktiskt att det är en toppenpresent, då slipper de köpa något) till bröllopsresa men även skrivit upp två fysiska presenter, tallrikar och muggar som vi vill spara ihop till. Då kan man välja att ge bort en tallrik, eller två, eller tre, helt efter sin egen ekonomi.
Hur som helst, detta var ju inte frågan, utan HUR mycket man skulle ge. Jag tycker absolut inte att ni ska ge mer än vad ni har råd med, det är bara dumt. Stå för er ekonomi!
Jag har varit bjuden på två bröllop där paren önskade sig pengar och där jag visste vart deras bröllopsresa skulle gå, vad jag gjorde var att jag växlade in pengar till den valuta som var i det land de skulle resa till. Till ena bröllopet gav jag så att räckte till en fika i Rom (jag var student och behövde dessutom resa och övernatta för att vara med på bröllopet), jag skrev att jag hoppades att de kunde ta en expresso nedanför Colusseum. Till det andra bröllopet hade jag bättre ställt och jag och min sambo gav 400 kr var som vi växlade in i australienska pengar. Sedan skrev vi på kortet att vi hoppades att vi kunde bidra med en candle-light dinner för de unga tu på sin resa.
Om man gör en liten grej av pengarna, så spelar det inte så stor roll vad man ger, tycker jag! Man kan ju också sätta fast lite lokal valuta på en flaska solkräm (om de reser till solen) eller en badmadrass och göra något kul av det!
Lycka till!