• BlomAnna

Ge pengar till brudparet....Hur mycket?

Vi kommer inte önska oss något av våra gäster men om de absolut vill ge oss något ösnakr vi oss ett bidrag till bröllopsresan eftersom vi faktiskt redan har ALLT efter att ha bott ihop i 4 år (5 när vi gifter oss) Vi kommer att ge ett kontonr till de som vill ge och på så sätt kommer vi inte se vem som gett vad.

JAg skulle ge så mycket som ajg skulle köpt present för och det känns som att det beror på hur nära jag känner brudparet. Jag skulle förmodligen lägga mer pengar på mina syskons bröllosppresent och mindre på en mindre nära vän.

• BlomAnna
    MissMarilyn skrev 2011-06-07 16:45:06 följande:
    Vi har gett runt 300kr.
    Men så har jag oftast fotograferat Bröllopet åt brudparet också. Och det är väl värt en hel del? =)

Nu ska vi på Bröllop i sommar där de tydligen inte önskar sig någonting!?
    En blomma med en puss och en kram.
    De har väldigt gott ställt om jag förstått det rätt och har allt de behöver.

Så hur gör man i det läget?
    Känns inte så bra att bara ge en blomma med ett kort...
    (Ska inte fotografera denna gången!)
    Jag skulle skänkt lite pengar till någon organisation i deras namn. Vi gav pengar till barncancerfonden i bröllopspresent när ett par inte nskade sig något. Man fick hem ett fint "diplom" eller vad jag ska kalla det så jag tog det och klistrade på ett fint papper, rullade ihop och knöt ett fint band runt.

En present jag själv skulle uppskatta.
Svar på tråden Ge pengar till brudparet....Hur mycket?