Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

"Älskling, här är ditt bröllop"

TheD skrev 2011-06-08 21:50:00 följande:
    T.ex :"Älskling den dagen jag fyller 30, så får du fixa en överraskningsfest men säg till innan så jag vet när/var det är..."  ;)
    *asg*

Jadu, det är jättekul med överraskningar så länge som man vet vad det är för något i förväg? ;)

Jag vet inte om jag skulle kunna släppa bröllopet på samma sätt som dom gör heller. Men för mig är det mer tidsaspekten än något annat.
    Våra släktingar bor så långt bort så om det bara är 2 veckors planering till bröllopet så skulle dom aldrig ha en chans att delta, och det känns inte bra.
    Annars så litar jag faktiskt på att min blivande känner mig så pass bra att han skulle kunna ordna någon större fest eller liknande på egen hand Glad
  • Chicita
    TheD skrev 2011-06-08 22:11:34 följande:
    PRECIS!!!!! ;)
    Åh du är rolig du... *S*
    Du erkänner i alla fall utan omsvep att du har kontrollbehov och det tyder ju på både en stor portion humor och självdistans Tungan ute 

Precis min typ av humor...

Jag skulle absolut aldrig ställa upp på något sånt där. Men det är kul att se hur det går för andra måste jag säga och jag ser fram emot den svenska versionen som verkar vara på väg...
    Det krävs nog verkligen en speciell typ av person för att klara av det där.
    Och jag är inte en sån, även om jag generellt inte har så stort behov av kontroll så har jag ju vissa saker som jag bara måste ha koll på Flört 
  • Chicita
    TheD skrev 2011-06-08 22:21:56 följande:
    Hahahaha!!!!! Jag måste ha koll på följande:

Gästlista
    Lokal
    Hår & smink
    Klänning
    Smycken inkl. ringen/ringarna
    Dekoration
    Transport
    Kyrka
    Vigselprogram
    Tårta
    Mat
    Dryck
    Bordsplacering
    Övernattning
    Inbjudan

OSV!!!
    Hmm.. jag skulle klara mig med att ha koll på:

Gästlistan (så att inte mina få släktingar glöms bort i hans enorma släkt)
    Och tårtan...

Resten är inte så viktigt... Lite förklaringar:

Klänning.. tja bara den passar så och inte är för gräddbakelse-liknande. Men han vet min stil så det hade nog inte varit nån fara. Risken är dock att han hade köpt en för liten, för han tror alltid att jag är smalare än jag är (sötnosen då).
    Om han hade fått välja kyrka så skulle det bli nån av de 4 han känner till, och alla dom är godkända enligt mig ;)
    Övernattning... Tja han hade pratat med nån av mina kollegor och bett om hjälp *S* Både för oss och för släkten
    Bordsplaceringen hade han bett svärmor fixa och det hade hon gjort bra...
    Mat... han är så extremt kräsen, så det han äter äter alla andra också *S*
    Smycken... hmm, jag hade hellre önskat att han hade valt en ring åt mig än att jag fick välja själv. Fast nu var han med och bestämde i alla fall, vi hade två alternativ och han fick välja vilken han gillade bäst. Så det är lite hans val i alla fall...
    Transport? Tja, han hade bett sin pappa skjutsa om transport behövts. Och då hade det blivit en "berömd" Hot-rod. Helt ok med mig :) 
    Inbjudan hade nog gått via djungeltelegrafen dvs svärmor *S*
    osv 
Svar på tråden "Älskling, här är ditt bröllop"