• Sofia786

Hjälp med frisyr

Jag skulle behöva lite inspiration till hur jag ska ha mitt hår på min bröllopsdag om 2 veckor. Jag har en frisör som ska hjälpa mig men tänkte förbereda lite hemma först med att fundera över vad jag vill ha.
    Jag har inte långt hår utan hår som går till hakan, lite kortare där bak. Mitt bröllop är en aningens vintage-inspirerat och min klänning är frän 1930-talet därför vill jag ha något i liknande stil, fasst ändå inte för mycket...
    Visar bild på klänning och mig själv.

• Svar på tråden Hjälp med frisyr
  • Sofia786
    Rebekka 2012 skrev 2011-06-10 02:24:40 följande:

Någon av dessa kanske kan hjälpa dig med inspiration Skrattande

Åh tack så hemskt mycket!
  • Sofia786
    Pinkgrape skrev 2011-06-10 08:18:47 följande:

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Åh gud så fint det var, speciellt den översta bilden! Jag måste nog tänka på att hålla min hårfärg ganska bra också, hade tänkt att göra slingor men ska försöka att inte göra de för ljusa utan h¨ålla det mer honungsfärgat..
  • Pinkgrape
    Sofia786 skrev 2011-06-10 15:21:23 följande:
    Åh gud så fint det var, speciellt den översta bilden! Jag måste nog tänka på att hålla min hårfärg ganska bra också, hade tänkt att göra slingor men ska försöka att inte göra de för ljusa utan h¨ålla det mer honungsfärgat..
    Ja, den frisyren är väldigt vacker :)
  • KretaBröllop2011

Jag tror att du hade blivit jättefin i den frisyren som Diane Kruger har på bilden!

• Sofia786
    KretaBröllop2011 skrev 2011-06-11 00:19:53 följande:
    Jag tror att du hade blivit jättefin i den frisyren som Diane Kruger har på bilden!
    Ja jag tror de två översta är absolut de bästa. Kanske den första är lite 60-tal...
    Ska jag ha blommor i håret eller är det finare med ett spänne av något slag? 
  • Pinkgrape
    Sofia786 skrev 2011-06-11 00:32:36 följande:
    Ja jag tror de två översta är absolut de bästa. Kanske den första är lite 60-tal...
    Hihi jag är så svag för pärlor (och inte förtjust i blommor), så jag röstar definitivt på något fint spänne med pärlor :D
  • Sofia786

Jag frågade precis min fästman om råd och han sa
    'Oh darling I like you as you are...' (Han är engelsman)

Tack för brölloptorget finns säger jag bara! 

• KretaBröllop2011
    Sofia786 skrev 2011-06-11 00:32:36 följande:

Jag tycker att frisyren med pagen med Reese Witherspoon (stavning?) är fin men lite för enkel tycker jag och jag tror att frisyren som Diane Kruger har kommer att lyfta din klänning ytterligare och framhäva just den stilen.

Jag röstar definitivt för att du ska försöka hitta ett fint vintagespänne eller något liknande hennes hårdekorationer. Tror det blir jättefint

Svar på tråden Hjälp med frisyr