• Syrinx

Hur mycket lägger ni på er ring?

Det är bara jag som ska ha en vigselring, och den kommer förmodligen landa på omkring 10-12000.

(Fast om jag fick en rosa diamant i skulle man få lägga på en nolla! Men det är ju förstås inget alternativ för oss...)

• Syrinx
    Power of Love skrev 2011-11-24 18:01:17 följande:
    Hur gör ni med försäkring? För oss ingick det ett halvår i priset. Det är ju inga jättedyra ringar vi har så det blir nog inte aktuellt att vi fortsätter försäkra dem men vi får efter ett halvår hur vi gör. Är det förresten vanligt att det ingår försäkring i början?
    augustesen skrev 2011-11-25 11:16:53 följande:
    Jag har också funderat på det där med försäkring..tror nämligen inte det ingick någon i min förlovningsring (väldigt konstigt för det priset!!!). Kan man täckna någon specifik försäkring hos försäkringsbolaget?
    Vi har Folksam och har inte hittat något på deras hemsida :p
    Vi hade också en försäkring som ingick ett halvår, fast jag vet inte alls hur vanligt det är. Jag har faktiskt papprena har bredvid mig nu för förnyelse, det är en allriskförsäkring för "Branschorganisationen Smycken & Klockor" som det står. Själva försäkringsbolaget verkar heta Eurostar Retail Support AB och Europeiska Försäkrings AB. Vet inte om det gjorde dig något klokare, Augustesen!

Jag kan lägga till om våra ringar: Förlovningsringarna som är helt släta i guld lade vi 2000 kr/ring på. Det var själva arbetskostnaden bara, eftersom vi hade släktguld vi ville använda i ringarna.
    Vigselringen till mig har vi också guld till, så vi kommer att betala strax under 10 000 kr för den. En ganska stor rosa safir i mitten, med tre små diamanter på var sida - imorgon börjar guldsmeden att göra den!
Svar på tråden Hur mycket lägger ni på er ring?