Inlägg från: Paris 111202 |Visa alla inlägg
  • Paris 111202

Hur mycket lägger ni på er ring?

Min blivande man friade till mig med en leksaksring som han tagit från jobbet (han är tandläkare)- jättekul tyckte jag, men för the real deal blev det lite dyrare. Vi fick de igår, en Ole Lynggard i vitguld med 1ct diamant till mig 145 000kr (love love love it!) och en slät vitguldsring till honom för 8 000kr. Vi kommer endast ha en ring var- så det här blir våra vigselringar.

• Paris 111202

Jag lär nog inte ha den på mig när man påtar i trädgården, och jag vet inte heller om jag kommer sova med den- stenen står ut så mycket... om det var det du menade..?

• Paris 111202

Ang försäkring så ingår det i hemförsäkringen, dock bara upp till ett visst belopp, så kolla upp det- det kan variera mellan olika bolag. Dock kan det vara bra att komplettera med en drulleförsäkring. Hemförsäkring + drulle är tillräckligt, försäkringen som man får på köpet när man köper ringen är inte nödvändig. Min ring överstiger dock hemförsäkringens belopp, så jag har tecknat en sk specialförsäking. Den kan ta ett tag att få igenom eftersom exempelvis Trygg Hansa (som jag har) har en specialgrupp som går igenom och beviljar specialförsäkringar (min tog två månader att få igenom (trots att de lovade att det bara skulle ta två veckor)), så var ute i god tid om du ska ut och resa med ringarna.

• Paris 111202
    KhiraLii skrev 2011-11-27 14:17:26 följande:
    Jag kommer också behöva en specialförsökring och är lite nyfiken på hur dyr den är. Var du tvungen att få ringen värderad av en tredje part eller räckte det med köpesumman?
    Nej det räckte med värderingsintyget som jag fick från butiken där jag köpte ringen. Försäkringspremien beror på ringens värde, jag betalar ca 1600kr/år för min ring som kostade 145 000kr.
Svar på tråden Hur mycket lägger ni på er ring?