• Rebeccan

Ingångslåt?

Vad ska ni alla ha för ingångslåtar när ni går in i kyrkan tillsammans med er man? Jag har ingen aning om vad vi ska ha för låt och nu är det bara knappt 6 veckor kvar! Hjälp, tack!

• Svar på tråden Ingångslåt?
  • Pinkgrape

Vi sitter lite i samma båt. Vi gifter oss 13 augusti och har ingen aning om varken in- eller utgångsmusik. Jag tycker det är jättesvårt att hitta något passande. Ska ni ha orgelmusik eller något annat? :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Triton77

Vi ska ha Underbart  på orgel som ingångslåt och som utgångslåt blir det bröllopslåten ur Trolltyg i tomteskoegen( Vi gör oss klara för et tbröllop, det blir en la di da da dagen lång bröllopsfest)

• ida82

Nar vi hade möte med prästen kom hon med en massa förslag och vi får även åka til kyrkan och lyssna (ska ha på orgel) så det får ni säkert också göra.

• S2011

Vi har valt Concerning Hobbits in och He's a Pirate ut.

Jag lyssnade mig sönder och samman på de exempellåtar som finns på de olika sidorna där man kan provlyssna på in-/utmarscher - hittade ett par som kändes sådär ("tar väl den här då?")
    Blivande mannen var helt otroligt ointresserad av att bekymra sig över såna petitesser så långt i förväg, men gillade väl egentligen inget av det som fanns tillgängligt heller.

Till slut slängde jag mig ut på youtube och letade efter stycken från våra favoritfilmer.
    Landade på dessa två ovan samt ett par till - rådfrågade m2b och bestämde oss för CH och HP.

Annars tycker jag att Hårgalåten, Äppelbo gånglåt och Skara brudmarsch är väldigt fina stycken.
    Kanske kan ni spåna lite tillsammans med er kantor? Har han/hon några förslag? 

• Niini

Vi hade "Grand march" ur Aida samt "Trumpet voluntary" som in- o utmarcher, givetvis med äkta trumpet :)

• pimory

vi har orgel musik och in marschen är " here comes the bride"  och ut blir äppelbo gånglåt!

• Gwennie

Eftersom jag är Skottlandfanatiker, blir det Highland cathedral. Hade gärna haft den på säckpipa, men där satte sambon stopp för "mina galenskaper", som han uttryckte det ;) Det blir på piano istället, men det får duga ;P

Martin Lane – Highland Cathedral

• MrsT2011

A trumpet voluntary på orgel hade vi och det var makalöst pampigt och vackert!

• Liina86

Vi har en vän som spelar tvärflöjt både in och ut. In är det "En vänlig grönskas rika dräkt"och ut "Underbart"

• elingillberg

Vi kommer att ha en klassiker, men som är såpass pampig och härlig att jag får tårara i ögonen bara av att höra de första tonerna!! "Bröllopsmarsch" ur "En midsommarnattsdröm" av Felix Mendelssohn. På orgel så klart! :)

Svar på tråden Ingångslåt?