• Rebeccan

Ingångslåt?

Vad ska ni alla ha för ingångslåtar när ni går in i kyrkan tillsammans med er man? Jag har ingen aning om vad vi ska ha för låt och nu är det bara knappt 6 veckor kvar! Hjälp, tack!

• Svar på tråden Ingångslåt?
  • Julibrud2011
    Triton77 skrev 2011-06-12 20:40:38 följande:
    Vi ska ha Underbart  på orgel som ingångslåt och som utgångslåt blir det bröllopslåten ur Trolltyg i tomteskoegen( Vi gör oss klara för et tbröllop, det blir en la di da da dagen lång bröllopsfest)
    Så himla gulligt! Vår fyraåriga dotter går och sjunger den hela tiden! Vart har du fått noter ifrån om jag får fråga?
  • marimekko86

Jag spånar och funderar men jag har ju ganska gott om tid på mig.! Funderar på Canon in D Major av Pachabel, eller traditionella bröllopsmarschen av Mendelssohn...eller att min kompis sambo spelar Yurimas - The river flows in you på piano...

Som sagt, jag bara spånar, men där har du några förslag i alla fall

• Triton77
    Julibrud2011 skrev 2011-06-12 23:36:41 följande:
    Så himla gulligt! Vår fyraåriga dotter går och sjunger den hela tiden! Vart har du fått noter ifrån om jag får fråga?
    Vi har anlitat en kille som har tagit ut noterna till oss men även spelat in låten på cd så att dne är ca 14 min lång så vi kommer att ha cd-versionen
  • U hjärta M

Vi ska ha Over the rainbow in på orgel och trumpet och Änglagård ut på orgel (trumpetarn kankse skulle få till nått på den med)

Funderade länge på Feather theme av Alan Silvestri (forrest gump) Men kantorn ville inte så den blir som välkomst musik istället

• madeleinejohan

Jag vill ha Canon in D av Pachabel som ingångslåt, dne är så vacker. Ska spelas på violin, underbart vackert!

• Skumboll

Vi kommer ha brudmarsch från delsbo som ingångslåt och visa vid vindens ängar som utgångslåt. Bägge ska spelas på orgeln.

• Pabilla

Jag är ABBA-freak och vill gärna ha The way old friends do som ingångsmarsch och Athem ur Chess som utgångsmarsch, alternativt Vilar glad i din famn (som Benny Andersson skrev till kronprinsessans bröllop). Men bekymret är att min m2b inte alls tycker som jag, han vill ha "nåt som folk känner igen och som man brukar ha på bröllop".
    Jag gillar även Trumpet voluntary av Jeremiah Clarke, och Mendelsohns brudmarsch är ju alltid fin, så jag vet inte vart vi hamnar. Det blir ju mer personligare med ABBA-tema i kyrkan.. Solig

Och jag gillar även Äppelbo gånglåt och några av Benny Anderssons folkvisor som Gladan, Lottis schottis, Inledningsvisa, Födelsedagsvals till Mona (brudvals?), Bränd-Pers vals mm. Lyssna på dem om ni gillar fin folkmusik Glad

En av alla idéer jag har är att anlita någon att spela folkvisor på fiol och/eller nyckelharpa som "samlingsmusik" innan vi kommer in i kyrkan, men jag vet inte. Min blivande är inte lika begeistrad som jag...

• Ylviz

Vi gifte oss förra helgen och hade Canon in D som ingångsmarsch och Ta mig till havet som utgångsmarsch. 

Ingångsmarschen hörde jag faktiskt inget av eftersom jag var så nervös men utgångsmarschen förhöjde lyckokänslan. Sen åkte vi till havet och hade fest!

Ta någon låt som ni blir glad av! 

• Rebeccan

Det får nog bli canon in D som ingångsmarsch. Har länge funderat på den men inte kommit på vad den heter :) Vi kommer ha den spelandes på skiva då det finns en väldigt bra musikanläggning i kyrkan. Det blir dessutom pampigare så än om han som sjunger ska spela den själv. Tror ni att det låter konstigt om man sänker volymen tills inget hörs för att avsluta låten när vi väl är framme vid altaret? Den är ju så lång och så länge orkar man ju inte vänta!

Utgångsmarschen blir Volbeats låt "I only wanna be with you". Det är verkligen jag och min m2b :)

Åh vad skönt att ha dessa detaljer klara. Det är ju vara 5,5 vecka kvar så nu känns det som att alla detaljer måste falla på plats. Det finns inte så mycket tid kvar att fundera nu :)  

• prinsessanogrodan

Vi hade "Skärgårdsdoktorn" (den heter egentligen Mot skärgården) som ingångslåt och Änglagårdslåten som utgångslåt

• fiffoline

Är det någon som hört nån ha "Kärleksvisan" som ingångsmusik? Jag funderar på det och på piano...
    Vad tycker ni?

• L Kylberg

Vi ska ha Koppången av Kalle Moraeus som kommer spelas av tre violinister - riktigt stämningsfullt! Glad

• durrasflikka
    fiffoline skrev 2011-06-14 14:47:13 följande:
    Är det någon som hört nån ha "Kärleksvisan" som ingångsmusik? Jag funderar på det och på piano...
    Vad tycker ni?

Ska det bara vara musik eller ska någon sjunga samtidigt som ni går in?

Jag vill att någon sjunger den i kyrkan (ska bara hitta någon som sjunger också). Vi känner en väldigt duktig pianist som vi har frågat, men inget är bestämmt då det inte är dags förrän nästa år. Då vi ska vara i en kyrkoruin så är där ingen orgel så det blir keyboard som gäller.

• durrasflikka

Kanske skulle ta Everything I Do I Do It For You utan sång som ingångsmarch och Kärleksvisan som sång under själva vigselakten och You raise me up som utgångsmarch. Men får ju kolla med min sambo sen. =)

• Rebeccan
    fiffoline skrev 2011-06-14 14:47:13 följande:
    Vad tycker ni?
    Kärleksvisan kommer sjungas under vigselakten :) Tycker den är så otroligt vacker, texten säger allt.
  • blomman

Festmusik avJerker Leijon-pampig och vacker!

• 4everwe2

Vi står och väger mellan "Concerning hobbits" från Sagan om ringen och Änglagård. Bägge två är vackra fast på så oilka sätt

27/8-11
  • Dazzle

Vi ska förmodligen ha Star Trek Voyager MAin Theme som ingångsmusik, superpampig å känns som man e del av en hollywoodfilm =).

Utgångsmusik vill jag ha något roligt.. Har funderat lite på Wedding av Hep STars, men den går så himla fort!

Svar på tråden Ingångslåt?