• Vingilot

Snälla hjälp mig leta sånger!

Vi har en skönsjungande vän som ska sjunga för oss under vigseln, men hur vi än letar hittar vi inte Den Perfekta Låten, eller ens något i närheten...:(
    Nu känns det som om vi inte har några idéer kvar. Vi har ganska olika musiksmak min m2b och jag, och den del av vår smak som faktiskt matchar varandra (typ Nightwish) innehåller inget som passar till ett bröllop.

Sånt som jag gillar tycker han är för slätstruket och sån som han gillar tycker jag antingen är för hårt eller för blipblop-igt...

Jag har googlat på "top 100 love songs", letat i folks Spotifylistor, plöjt genom Youtube osv osv men nada, nichts, nothing.

Snälla snälla kan ni slänga upp förslag? Gärna sånt som inte är klassiska kärlekssånger eller bröllopslåtar men ändå har ett passande textinnehåll, men vad som helst är välkommet!

• Svar på tråden Snälla hjälp mig leta sånger!
  • S2011

The Flood - Take That
    Nordman - Ännu glöder solen
    Sarek - Genom eld och vatten 

• MrsT2011

Metallica - Nothing else matters

Ulf Lundell, något lite ösigare som till exempel Hej älskling eller Tillsammans vi två.

Min favorit vad gäller textrader kommer från Hej älskling: "Det är en underbar dag där ute, och den väntar på oss två. Så sätt på dig din vackraste klänning, idag är himlen så blå."

• TheréseEmil
    Vingilot skrev 2011-06-13 11:30:53 följande:
    Tack alla snälla människor!:D

TheréseEmil: vår vän har faktiskt sjungit in Sleeping sun åt oss en gång och det var jättevackert, men den är i svåraste laget för henne att göra live, annars hade vi nog velat ha den.:)

Kommer er sångerska att göra den i klassisk stil eller med "vanlig sång"?
    Hon är utbildad operasångerska så hon kommer sjunga den som orginalet. Min sambo har gjort ett arr till orgel så det blir nog skitsnyggt!
  • BlomAnna
    TheréseEmil skrev 2011-06-14 09:08:31 följande:
    Hon är utbildad operasångerska så hon kommer sjunga den som orginalet. Min sambo har gjort ett arr till orgel så det blir nog skitsnyggt
    Det kommer det säkerligen bli!!

Tänk va fräckt att vara opresaångerska. "Vad jobbar du med då?" "jag är operasångerska" Skulle ju vara hur grymt som helst att kunna säga det
  • Vingilot
    TheréseEmil skrev 2011-06-14 09:08:31 följande:
    Hon är utbildad operasångerska så hon kommer sjunga den som orginalet. Min sambo har gjort ett arr till orgel så det blir nog skitsnyggt!
    Åh, vad häftigt!:D
  • Margris

L love you always forever med Donna Lewis! En riktig måbra sång.

• S och C

Jag har också lite svårt att bestämma mig och jag har en fästman som säger "den blir bra" till nästan alla låtar. Det lutar åt "She" med Elvis costello som ingångslåt - 
    ">

och
    kanske "Wilmas tema" från skärgårdsdocktorn eller "Everlasting love" med Love Affair
    ">

(bara refrängen för innan handlar det ju typ om att han kommer tillbaka efter att ha lämnat henne!) som utgångslåt. Har inte bestämt mig om jag vill ha en romantisk eller glädjefylld utgångslåt än. 

• Kattpoet

Min vän är utbildad operasångerska..... men hon jobbar som grisrunkare...  

Problemet är ju att  många sånger är antigen om hans kärlek till henne eller hennes kärlek till honom.

When I Fall In Love” Nat King Cole
    Let’s Stay Together” – Al Green 

• mikita

Finns en underbat vacker svensk text till Shania Twains From this moment.

• dreams come true

Finns hur mycket låtar som helst, vi har letat och letat. Kan dela med mig av våra slutgiltiga låtval, som visserligen kommer att spelas av ett band.

Ingång: Annie´s song - john denver (ganska klassisk och lugn)

Lilla björn och lilla tiger - charta 77 (punklåt med helt rätt innebörd för oss, spelas i lugnare tempo)

Du är fantastisk - Uno Svenningsson (lite mer tempo, med lite "sommarkänsla")

I wanna grow old with you - Adam Sandler (Lite töntig, men med SÅ rätt innebörd)

Utgång: Happy together - The turtles (En riktig "gladlåt")

• schmock

Jag tycker att världens finaste kärlekslåt är "Utan dina andetag" med kent. Den ska vi ha på vårt bröllop.

• izredam

Jag försöker fortfarande förhandla mig till antingen Lucky med Jason Mraz eller You and Me med Lifehouse - går sådär, efter två månaders tjat har han inte gett med sig alls... De har tydligen "fel typ av melodi".

Så härnäst tänkte jag lägga fram Bruce Springsteens If I Should Fall Behind. Går inte det hem så vet jag inte vad nästa förslag är, tur att bröllopet inte är förrän nästa sommar :)

• 20090801
    Vingilot skrev 2011-06-13 00:09:31 följande:
    Vi har en skönsjungande vän som ska sjunga för oss under vigseln, men hur vi än letar hittar vi inte Den Perfekta Låten, eller ens något i närheten...:(
    Nu känns det som om vi inte har några idéer kvar. Vi har ganska olika musiksmak min m2b och jag, och den del av vår smak som faktiskt matchar varandra (typ Nightwish) innehåller inget som passar till ett bröllop.

Sånt som jag gillar tycker han är för slätstruket och sån som han gillar tycker jag antingen är för hårt eller för blipblop-igt...

Jag har googlat på "top 100 love songs", letat i folks Spotifylistor, plöjt genom Youtube osv osv men nada, nichts, nothing.

Snälla snälla kan ni slänga upp förslag? Gärna sånt som inte är klassiska kärlekssånger eller bröllopslåtar men ändå har ett passande textinnehåll, men vad som helst är välkommet!
    Fråga er vän vad hon/han passar för för sånger. Alla röster går inte ihop med alla sånger.
  • TheréseEmil
    Kattpoet skrev 2011-06-14 22:18:58 följande:
    Min vän är utbildad operasångerska..... men hon jobbar som grisrunkare...  
    Öh, okej...??? =/
  • Kattpoet

ThereseEmil

Det var  till komentat  till  detta

" Det kommer det säkerligen bli!!

Tänk va fräckt att vara opresaångerska. "Vad jobbar du med då?" "jag är operasångerska" Skulle ju vara hur grymt som helst att kunna säga det  "

Och ja, grisrunkare är ett jobb.

Varför vill inte citera knappen funka för mig?? 

• lärkan

Grieg, Edvard - Jeg elsker Dig
    Mozart, W A - Alleluja (ur Exultate jubilate)
    Giordani, G - Caro mio ben
    Bach/Gounod - Ave Maria
    Lloyd Webber, Andrew - Think of me
    Alfvén, Hugo - Saa Tag Mitt Hjerte 

Händel, G F - Let the bright Seraphim ur Samson

Lindberg - Shall I compare Thee…
    Løvland, Rolf  - You raise me up / Rör vid min själ
    Arlen, Harold - Over the rainbow The Wizard of Oz (Eva Cassidys version)
    Nilsson, Stefan - Gabriellas sång Ur filmsuccén Så som i himmelen
    Bäckman, Py

Blir alltid lika lycklig när dessa stycken kommer upp som förslag till vigselmusik

Lycka till
    Livet är som musik. Det måste komponeras efter gehör, känsla och instinkt, inte efter fasta regler.
  • blomman

Vi har en jätteduktig tjej som sjunger otroligt vackert dessa låtar:efter ingångsmusiken: en a capelllasång av KRAJA-"jag såg dig"och direkt efter vigselakten "Dela allt med dig" Munroe/Swahn( finns en version på spotify- men den är gräslig...men rätt melodi har den iallafall..) MIn bror spelar gitarr och min mor kompar på piano-hon jobbar med det

Kanske för slätsruket för din blivande dock?

Svar på tråden Snälla hjälp mig leta sånger!