• MochN

tips på pyssel...

jag älskar att sitta och pyssla så det kommer ju blir ett själv klarhet att när det blir dags att börja planera bröllop så kommer jag göra mkt själv!

men tänkte att i denna tråd så kan man tipsa varandra om olika pyssle. allt från servettringar till inbjudningskort.

• Svar på tråden tips på pyssel...
  • Gwennie

Härlig med fler pysseltokiga! Det började klia i mina fingrar så fort vi bestämde datumet... 6/8 är det slutpysslat! :)
    Jag kommer att göra mycket själv av både ekonomiska skäl och för att det är så hemskt kul; jag är föräldraledig och har därför lite extra tid för sånt under dagarna. (Har en snäll son som samarbetar väl genom att tålmodigt gräva i sandlådan medan mamma sitter vid symaskinen ;) Vi har utgått från profilbilden med hjärtat här bredvid och det mesta kommer att gå i vitt, olika nyanser av ljusgrönt och detaljer i brunt.

Min sambo och jag har gjort inbjudningskort och utkast till festprogram och vigselprogram i Publisher och jag har klippt och klistrat små askar för chokladpraliner som jag ska göra, bordsplaceringslappar i form av hjärtan på glasen och servettringar av Panduros klistermärkesband - ett hett tips förresten: det är små självhäftande sammetshjärtan som sitter ihop som ett band, egentligen gjorda för att klippas av en och en, men kanon att bara klippa till lagom längd och klistra ihop de två sista hjärtana runt servetten! Finns i flera färger och även andra former.

Till dukningen har jag, förutom ovanstående, sytt enkla stolsöverdrag och löpare och dekorerat barnmatsburkar som vaser. Provdukade lite idag och fick ihop det som på bilden nedan. Lite ostrukna tyger och fyrkantiga stolskarmar under mina runda överdrag, hundkex istället för brudslöja i vasen och det saknas festprogram och något glas, men i det stora hela är jag nöjd och det blir säkert bra i slutändan.

Planen är att även binda min egen brudbukett och min blivandes corsage. Brudbuketten blir ett stort fång storblommig brudslöja och runt stjälkarna binder jag långt björngräs med pärlor i ändarna.

När man radar upp allt så här, känns det som att det blir massor, men är man ute i god tid  och håller det på en sådan nivå att det inte känns en övermäktigt, så är det bara roligt :)

Nästa projekt blir att hitta på någon kul tavla till bordsplaceringen - ska ut på loppisar och leta efter två sådana här fönster:

Dags att återgå till symaskinen och komplettera de 45 färdiga stolsöverdragen med 40 till... ;P

• Amejuli

Tänkte tipsa om samma tråd som J och J. Där är vi många pysselglada som hänger...

Svar på tråden tips på pyssel...