• Met

Tråkig som förlovningsring men fin till vigselring?

När vi gift oss och jag har två ringar vill jag gärna ha en kombination med en 5mm bred slät förlovningsring och en 3mm vigselring med en 0.09ct diamant. (se bild) Men tills dess att vi är gifta så ser ju en slöt 5mm förlovningsring lite "tråkig" ut ensam. Hur tänker ni kring det? Fler som "bara" har släta förlovningsringar? Eller hur kan man piffa upp den lite utan att den blir för mycket och inte passar till vigselringen? Jag vill ha det vädlgit stilrent i slutändan liksom

http://www.titanringar.com/sidor/x_bb_straight_o_princess.htm

• Svar på tråden Tråkig som förlovningsring men fin till vigselring?
  • Kattpoet

Den är fin som den är, den passar till det mesta och kommer få vigsel ringen att se  vackerar ut i slutändan.

Jag har två släta guldringar, när jag hade en tänkte jag aldrig på att den såg tråkig ut, istället log och tänkte på min  blivande make varje gång jag såg den...   Japp  jag var en leende toka i  5 månader. 

• Morneraka

Tittar du på min profilbild är det en helt enkel slät förlovningsring, tyckte inte det var det minsta tråkigt, men sen är det ju en smaksak..;)

men tyvärr, har inga tips o ge..

9/7-11
  • Syrinx

Jag har också en slät förlovningsring och tycker den är underbar. Den symboliserar ju min och fästmannens kärlek - vad kan då vara vackrare?

Låt det vara som det är nu och om du tycker det ser "tråkigt" ut kan du ju trösta dig med att det blir precis som du vill när ni gifter er! 

• Silverglitter

Min är också helt slät. Jag tycker det känns som de flesta har det (i Sverige iaf) eller är jag helt ute och cyklar?

• majflicka

Det är ju väldigt vanligt i Sverige att man har en helt slät förlovningsring, det allra vanligaste faktiskt. Sen kan man ju tycka det ser tråkigt ut för det men vanligt är det iaf ;)

• Gwennie

Jag har en helt slät, borstad titanring som förlovningsring och har faktiskt aldrig ens funderat över att det skulle vara tråkigt. Har sett det som en självklarhet att förlovningsringen är slät och vigselringen mer dekorerad eftersom det är vanligast. Tycker att den är vacker i all sin enkelhet och med allt vad den innebär :)

• majflicka
    majflicka skrev 2011-06-13 18:06:15 följande:
    Det är ju väldigt vanligt i Sverige att man har en helt slät förlovningsring, det allra vanligaste faktiskt. Sen kan man ju tycka det ser tråkigt ut för det men vanligt är det iaf ;)
    Kanske ska tillägga att min förlovningsring är helt slät i gult guld o blir lycklig bara jag tittar på den
  • Met

Ja ni har nog rätt

Vad har ni för bredd på era slätar förlovningsringar resp vigselringar? Jag provade 4mm på förlovningsringen, men den kändes lite smal för att vara själv, så blir nog 5mm och 3mm

• majflicka
    Met skrev 2011-06-13 21:32:43 följande:
    Ja ni har nog rätt

Vad har ni för bredd på era slätar förlovningsringar resp vigselringar? Jag provade 4mm på förlovningsringen, men den kändes lite smal för att vara själv, så blir nog 5mm och 3mm
    Min förlovningsring är 3mm o min vigselring är 4mm ( av misstag men orkar inte ändra den ;) skulle varit 3 mm) men det är ju olika hur det ser ut på fingret
Svar på tråden Tråkig som förlovningsring men fin till vigselring?