Kattpoet skrev 2011-06-14 10:39:49 följande:
Många fastnar i måsten, man måste ha det ena och det andra annars blir bröllopet inte perfekt och så göms den riktiga orsaken till bröllopet i alla måsten.
Jag hade catering på bröllopet, men inte festen i Sverige. Jag kollade upp om man kan får så billig catering i Sverige som vi hade i Skottland och det kan man.
100-110 kr per person går att hitta i Sverige med, det finns och säger man att man ska ha fest och inte bröllop så brukar priserna hållas nere.
När jag lagade själv så kostade det mellan 50- 60 kr per portion, så det blir ju lite billigare.
Bydgegårdar och samlings lokaler finns som man kan ha catering till och för en liten summa till kan man få det dukat och städat med. Googla, leta och snacka med folk är det bästa sättet att hålla ner priset.
Här i byn så använder vi Tantografen, fråga närmaste tant om de vet något så kommer säga först nej men inom 48 timmar får man ett telefon nummer till rätt person stucken i handen. Det var så jag hittade samlingslokalen här och lite annat som behövdes till festen.
Fast då antar du ju att många av dom som spenderar mer pengar fastnar i måsten. Dom kanske helt enkelt VILL ha ett överdådigt bröllop, fin mat, en flådig lokal, märkeskläder eller världens bukett för att fira sin kärlek och sitt löfte att leva tillsammans.