Inlägg från: Pinkgrape |Visa alla inlägg
  • Pinkgrape

    Pengarpengarpengar....

    Kläder, skor, smink och hår, brudbukett, dekorationer tex ljuslyktor, dukar, blommor, trycksaker så som inbjudnings- och tackkort, musik, ringar och övriga smycken, eventuell bröllopsresa samt solist om ni vill ha någon som sjunger under vigseln, transport från vigselplatsen, fotograf osv. Ja, det finns ju massor med saker som man kan vilja ha, men det mesta är ju sådant som man väljer själv om man vill ha eller inte och ifall det verkligen behövs :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    S2011 skrev 2011-06-14 11:34:35 följande:
    Samma för oss. Skulle som sagt kostat oss närmare 20' att hyra tält, men för lokalen vi nu ska vara i betalar vi ingenting alls. Det blir visserligen ganska mycket mer på framförallt budgetposten "alkohol", eftersom vi måste ta detta från festvåningen. Men i slutändan känns det ändå värt det, att få en helt fantastisk lokal som ramar in vårt bröllop på det vis vi önskar oss istället för att köra på ett "budgetalternativ" (som ju inte direkt behöver vara budget, uppenbarligen (se t.ex. kostnaden för tält, igen)) och känna att "det här var ju kul, men tänk om vi hade valt det där stället, det som vi egentligen ville vara på...."

    Jag är helt för att jämföra priser och hålla koll på pengarna. Men man behöver ju inte vara dumsnål för det.
    Lite så var det för oss också. Varken tält eller den billigare lokalen skulle bli billigare. 3000kr ville de ha för den billigare lokalen och då hade vi fått ordna blommor, dukar och sånt själv + att det var en källarlokal och vi hade fått båda duka och sedan städa den själva tidigt som skrutt morgonen efter. Vår dyrare lokal kostar 5000kr och då ingår dukning, dekorationer, servering och städning dagen efter. Det bar sig alltså att välja det dyrare alternativet.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Pengarpengarpengar....