• bruden

Bar axlad i kyrkan?

Lite konstigt kan tyckas med tanke på att det är ofantligt många klänningar som är baraxlade. Okay om urringningen är så djup att tuttarna rymmer och naveln riskerar ploppa ur men bara axlar i kyrkan, det hade ju varit tragiskt om man inte fick visa upp sin klänning därinne... Kan jag tycka

• bruden
    SnartFruSir skrev 2011-06-14 14:09:49 följande:
    Jag har aldrig någonsin haft lätt att hitta kläder, och så passade den första brudklänningen jag provade mig som handen i handsken. Lyckan och känslan var total. Att sedan få läsa att etiketten säger att man ska täcka sin axlar i kyrkan gjorde mig uppriktigt sagt jätteledsen. Min klänning har nämligen bara axlar.

Jag har verkligen funderat på detta fram och tillbaka. Jag vill verkligen inte "vanhelga kyrkorummet", som många säger att man gör. Jag har träffat Magdalena Ribbing, och hon må kunna etikettregler, men dessa måste vävas in i ett nutida sammanhang.

För mig är det mer vulgärt att gifta sig i kyrkan som icke troende, kräva att få ändra på vigselordningen och gå ut till "Highway to hell" än att gifta sig i en klänning utan axelband. Så jag kör på precis som jag tänkte från början. Och jag tror ingen kommer känna något annat än kärlek när vi går ner för altargången.
    Instämmer till fullo i dina ord
Svar på tråden Bar axlad i kyrkan?