• Vingilot

BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

Mariem skrev 2012-04-17 13:45:58 följande:

Mina inbjudningskort.
    Jättesnygga!
  • Vingilot
    M040812J skrev 2012-04-30 22:20:07 följande:
    Lite ot men hur många frimärken har ni satt på era kort? Postade nömligen idag och insåg att jag kanske borde satt fler :/ *PANIK*
    Våra hamnar på 38 g så vi sätter två frimärken. De hade nog kommit fram ändå, men vill vara på säkra sidan.

Här är våra: hade en annan spets när jag gjorde provkorten, men den var restad till augusti, så det fick bli denna istället. Den andra var mkt rundare och vitare, lite gnistrande nästan. Gillade den mkt bättre, men men, är  man ute i sista sekunden får man skylla sig själv.
  • Vingilot
    M040812J skrev 2012-05-01 20:40:59 följande:
    Vilka underbara! Tack för hjälpen, mina kort är ungefär lika scrappade, så de lär ju ha vägt ungefär samma. Jag får helt enkelt hålla tummarna för att de går igenom "passkontrollen" ... Suck va pinsamt!
    Tack!Glad
    Det är en del häftkuddar i dem, det drar nog upp vikten lite grann. Men som sagt, jag tror att det ska diffa rätt mkt för att de ska stoppas. (Vet brev som kommit fram helt utan frimärken så...Tungan ute)
  • Vingilot

Eller förresten..., häftkuddar väger ju nästan ingenting, hur tänker jag egentligen...?Skrattande

Doofie och Jalle: snygga kort!Glad

• Vingilot

Härliga kort Pyttsan! Gillar att du använt gammalt material.

• Vingilot

Våra kvadratiska kort var ca 15x15 cm och det är ett standardmått. (14-16 cm.) Inuti hade vi text (Lucinda calligraphy) i strl 11. Det var lite smått, men det gick.

Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut