• lordoz

BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

queenemma skrev 2012-04-28 21:08:14 följande:

Jag ska beställa min kort snart.. Ska boka kyrkan på måndag sen när det är klart då ska dom beställas :) Men min fråga är hur lång tid innan ni alla skickat ut era kort? Vi ska gifta oss nästa år i april finns dom som jobbar tokiga tider så vill vara ute i god tid så dom hinner byta pass eller ta ledigt. Vill inte heller skicka ut för tidigt så det nästan blir löjligt tidigt hihi..

att jag beställer kort redan på måndag är för jag vill vara säker på att bli nöjd utifall att jag måste beställa nya kort hihi

Jag gifter mig också i april 2013 och vi har skickat ut 'save-the-date-kort'. Våra kom ut kanske lite väl långt innan, ca ett år eftersom vi skickade dem förrförra veckan. Men det kan vara ett sätt att ge folk en möjlighet att ta ledigt eller byta pass. :)

Inbjudan kommer vi däremot skicka ut kring februari nästa år, min tanke var kanske att låta inbjudan komma till 14/2 och sen ha svarsdag i början på mars, ca 3 - 4 veckor innan bröllopet.
  • lordoz

Jag ska inte gifta mig förrän i april 2013, så har inte kommit igång med inbjudningskorten ännu. Däremot har vi gjort lite enkla 'save-the-date'kort...

Sådana här 'save-the-date'-kort skickade vi ut. Skrev ut tre på varje A4a (lade bilden till höger på pappret och så var det vitt till vänster så att man kunde vika det dubbelt. Vek det sedan dubbelt och satte ihop det med en tejpbit på kortsidan... Och skrev adressen på utsidan, på det sättet sparade vi i alla fall in kostnaden för kuvert.. :)
  • lordoz

Jag har börjat pyssla lite med inbjudningarna (även om de inte ska skickas förrän i februari nästa år...) Tungan ute

Jag har köpt silvriga kuvert på TGR som är 14*14 cm, på dem har jag skrivit ut 'vår' hjärtansymbol och våra namn i.

Själva inbjudningarna har jag gjort så att jag av lite halvstyvt papper (lite hårdare än vanligt skrivarpapper, men inte lika hårt som kartong) klippt (eller nåja, skurit) ut 13,5cm kvadrater. Alltså de är 13,5 * 27 cm, så att de går att vika på mitten.

Dessa var inte rätt färg för vårt tema (som är silver och rött), så därför har jag klätt dem i det röda paketpappret som jag köpt på Lagerhaus och använder till delar av mitt andra pyssel. www.lagerhaus.se/produkter/paket-present/338#presentpapper-metallic-rott-p285

Det lila på insidan kommer sedan täckas när jag klistrar dit själva inbjudan som kommer vara i vitt papper.

I bilder ser det hela ut såhär:

• lordoz
    Nettis1985 skrev 2012-08-06 10:23:03 följande:

Nu fick jag till det *skrattar*

Det med &-tecknet tycker jag!
  • lordoz
    ThedaywesayIdo skrev 2012-08-13 20:37:19 följande:
    Den här tyckte jag var finast!
    Instämmer!
  • lordoz

Nu är våra inbjudningar klara och ska läggas på lådan imorrn! :D Äntligen!!!

Framsidan av kortet

Insidan, som viks upp! :D Vi älskar katter!! :D

Baksidan med all välbehövlig information (dålig bild)

Kuvertets framsida

Kuvertets baksida

Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut