• MuBu

Hjälp, kan jag ha denna???

Jag ska på bröllop om en vecka och har köpt en sidenklänning som jag verkligen förälskade mig i!!!!

Men efter ha läst olika trådar här på BT så börjar jag bli tveksam om den verkligen är passande.
    Den är svart i grunden, och svart får man verkligen inte ha på bröllop (det vet jag sedan länge).
    Men jag älskar verkligen klänningen.

Jag behöver er hjälp, kan jag ha denna eller måste jag leta ny klänning.

Tacksam för era synpunkter.

• Svar på tråden Hjälp, kan jag ha denna???
  • MuBu
    Niini skrev 2011-06-17 08:57:07 följande:
    Tycker absolut du kan ha den om den annars stämmer överens med klädkoden på bröllopet. Är skillnad på helsvart o svart med mönster :)
    Klädkoden är Kavaj.
    Klänningen går nedanför knät på mig! Vill absolut inte att den ska vara för kort, det känns osmakligt.
    Sen kommer jag att ha en ljusrosa sjal och ljusrosa ballerinaskor till.
  • MuBu
    MuBu skrev 2011-06-17 08:55:40 följande:
    Jag ska på bröllop om en vecka och har köpt en sidenklänning som jag verkligen förälskade mig i!!!!

Men efter ha läst olika trådar här på BT så börjar jag bli tveksam om den verkligen är passande.
    Den är svart i grunden, och svart får man verkligen inte ha på bröllop (det vet jag sedan länge).
    Men jag älskar verkligen klänningen.

Jag behöver er hjälp, kan jag ha denna eller måste jag leta ny klänning.

Tacksam för era synpunkter.

Jag kan tillägga att jag jag kommer att ha detta till.
    Ljusrosa ballerina och 3kantssjal över axlarna, fast i ljusrosa den med och inte grön som på bilden.

• MuBu
    MrsT2011 skrev 2011-06-17 11:01:02 följande:
    Klart att du kan ha den, så länge den har mönster i färg är det inga problem! Ett tips om du känner att det blir krångligt att ha sjalen hela kvällen är att du köper en kortärmad vit bolero att matcha med.

Det har väldigt stor betydelse vad man matchar med, en vän till mig hade helsvart klänning på vårt bröllop, men det upptäckte vi först när vi kollade igenom bilderna efteråt, då hon valt silvriga skor och att ha en vit bolero över. Jättesnyggt var det!
    Tack för tipset, men en vit bolero är big no-no för mig.
    Jag tycker inte något klädesplagg ska vara helt vitt eller svart (som tjej iallafall) när man är gäst på ett bröllop.
Svar på tråden Hjälp, kan jag ha denna???