• T e s s

någon som bryr sig om man passar i sin "metallfärg" (tex rödguld eller vitguld

Jag undrar om ni har struntat i viken metall ni passar i, i valet av ringar? Jag har tex alltid fått höra att jag passar bäst i rödguld men jag gillar vitguld (Palladium, tutan osv) bäst. Hur resonerade ni när ni skulle välja ringar?

• Svar på tråden någon som bryr sig om man passar i sin "metallfärg" (tex rödguld eller vitguld
  • Loanne

Jag passar bäst i vita metaller, har vigselring i platina. Men nu längtade jag efter en rödguldsring ändå, så det blir en sån att ha på högerhanden till bröllopsdagen. Tycker man ska välja det man gillar, helt enkelt!

• Mogen
    Emblas Mamma skrev 2011-06-17 15:33:22 följande:
    vad är det för något? berätta!
    hur gör man en sån färganalys? =)
    http://www.nylook.se/farganalys-1836409
    Hopppas att länken fungerar, den förklarar bäst vad det handlar om.
    Jag gjorde min färganalys för många år sedan och det har varit värt varje krona. Min dotter gjorde en färganalys
    för ett par veckor sedan och det kostade 1500kr (priset kan nog variera).
    Det har tidigare funnits ett par trådar om färganalys men då har det handlat om vilken nyans man ska ha på klänningen, vitt eller ivory.
  • Smuppra

Jag föredrar silversmycken generellt, men just förlovnings-/vigselring vill jag ska vara i rödguld. Jag blandar därför min förlovningsring i rödguld med övriga smycken i silver. har dock en klocka som passar med båda och fungerar som en brygga mellan färgerna Tycker inte alls att man behöver tänka på det utan kan ta det man tycker om

• ClaraH

Jag har också gjort färganalys och är vår och ska därför ha guld. Men jag har valt vitguld, för att jag tycker att det är snyggast. Händerna är dessutom långt ifrån ansiktet så jag tycker inte att det har så stor betydelse. Däremot så har jag beställt ett smyckeset med stor barockpärla i ett hänge och då är hänget av rödguld som jag ska ha i en guldkedja som jag fick när jag döptes. Till det har jag ett par pärlörhängen med en brilliant över och då är infästningarna gjorda i rödguld.

Förlovnings- och vigselringen köpte jag innan färganalysen, jag vet inte vad jag skulle gjort om jag gjort färganalysen först, men jag tycket ärligt att vitguld är snyggare än rödguld när det gäller infattade brillianter.

• Syrinx

Självklart! Jag ville att de ringar jag ska hela livet skulle passa med min hudton. Har inte gått på färganalys eller något sådant, men jag vet att jag har en varm hudton. Det blev också väldigt tydligt när fästmannen och jag var ute och provade ringar inför förlovningen - vi har båda varm hudton och det såg helt galet ut med vitguld på oss! Så då var valet lätt - rödguld! Snyggt på oss och dessutom klassiskt, precis vad vi ville ha.

• TheD

Mina smycken är alla i silver för jag passar inte i guld men förlovningsringen är i rödguld och samma blir det man vigselringen :)

• Ladurée Addict

Även jag har varit på färganalys och kvinnan hade svårt att bestämma sig för om jag var vinter eller höst...Till slut bestämde hon sig för höst.

Jag trivs bäst i platinasmycken eller vitt guld. Platina har en lite rå maskulin ton som jag finner attraktiv och som harmonierar med svart och vitt. Har alltid fått höra av andra att jag passar i gult guld men jag har aldrig riktigt trivts i den nyansen när det gäller smycken.

Min förlovningsring och vigelsring kommer båda att vara tillverkade i platina.

• elingillberg

Jag tycker det är jättevackert med smycken om man väljer just rätt nyans för ens hud/hår-typ.. Själv är jag en vår och efter att jag började tänka på det så blev det mycket enklare att handla kläder som känns rätt i längden! Det är jätteroligt att känna attt det verkligen plockar fram det bästa ur en och man slipper alla de där köpen som blir hängande i garderoben av en anledning som man inte fattar "Den är ju så fin.. jag har bara akdrig använt den.." (förmodligen är då "problemet" att det är "fel" nyans)

Men sen måste man ju ta det man känner för så klart. Jag hade ju tur då som tycker att gult guld är superfint och det är också det jag passar bäst i.. Händerna riktigt strålar med ringen på.. och snart blir det en till!! =) Känns skönt att veta att jag inte kommer att tröttna på dem eftersom det både är en färg jag personligen gillar och sedan att det är "rätt" nyans hjälper ju till!

Hoppas du hittar nåt du gillar!

• förlovadflicka

Jag vile ha vanligt guld för jag har aldrig tänkt mig något annat, och inte min m2b heller. Om vi passade i det tänkte vi inte på. Och hur gör man om man har helt olika färger? Om en är svart och en är vit och rödlätt liksom, blir kanske svårt att ta hänsyn till det då :P

• baby freeze
    förlovadflicka skrev 2011-06-23 18:39:08 följande:
    Jag vile ha vanligt guld för jag har aldrig tänkt mig något annat, och inte min m2b heller. Om vi passade i det tänkte vi inte på. Och hur gör man om man har helt olika färger? Om en är svart och en är vit och rödlätt liksom, blir kanske svårt att ta hänsyn till det då :P
    Då tar man olika! ;)
  • förlovadflicka
    baby freeze skrev 2011-06-24 08:43:11 följande:
    Då tar man olika! ;)
    Ja, det kan man ju göra, men vi ville att det ska synas att vi hör ihop :)
  • LoJ

En variant då är ju att ta olika guldsorter men att man har samma form på exempelvis förlovningsringarna, då ser det ut som om man hör ihop ändå trots olika färg!

Svar på tråden någon som bryr sig om man passar i sin "metallfärg" (tex rödguld eller vitguld