• Pinkgrape

Inspiration för fotograferingen?

Hur har ni gjort när vi valt hur ni vill fotas?
    Har ni haft egna idéer, har fotografen kommit med idéer?
    Har ni letat fram bilder osv?

Jag hittade de här sidorna

www.cheslerphoto.com/weddinggallery.htm
    www.cheslerphoto.com/trashthedressgallery.htm

Där är det flera foton som jag verkligen gillar.
    Någon som har tips på mer inspiration?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Inspiration för fotograferingen?
  • Pinkgrape

Ja, jag tycker det är jättesvårt att veta hur man vill ha sina foton. Själv tycker jag att det lätt blir lite tråkigt och stelt med bara foton där man står rätt upp och ner och ser glad ut :P haha

• Pinkgrape
    Bubo skrev 2011-06-17 17:28:37 följande:

Låter som om fotografen är väldigt osäker av sig när man ber brudparet leta förslag hos andra fotografer.

Gillar man sin fotografs bilder så låt fotografen vara kreativ och sköta sitt jobb.

Fast så behöver ju inte fallet vara heller. Bara för att en fotograf vanligtvis tar en typ av bilder, så betyder ju inte det att det är vad brudparet uppskattar. Man kan ju ha helt olika smak. Jag tycker det låter som en fotograf som verkligen vill göra sina kunder nöjda om han ber dem visa exempel på ungefär hur de skulle vilja ha sina bilder. Ibland är det svårt att förklara enbart med ord, då det lätt kan bli missförstånd osv.
  • Pinkgrape

Okej, nu styr vi upp denna tråden igen!!!!!!!

Tanken var att detta skulle bli en inspirationstråd med tex bilder från egna bröllop eller andra.
    Även med tips på vad som kan vara bra att tänka på inför en bröllopsfotografering och jag var dessutom nyfiken på hur ni andra resonerat kring era bilder.

Vi har inte råd med en professionell fotograf, så vi kommer be en bekant som är väldigt duktig, men som inte fotat något bröllop förut. Vi vill inte ha klassiska "stå rätt upp och ner och le i bonstan"-bilder som är det absolut överlägset vanligaste här där vi bor, utan vi vill ha lite andra bilder. Bilder där det händer saker och i lite andra miljöer. Det var därför jag startade denna tråden, för att jag ville ha inspiration, som vi sedan kan diskutera igenom med varandra, jag och min blivande, och sedan även med vår fotograf.

Svar på tråden Inspiration för fotograferingen?